Nowa ankieta – zagłosuj w sprawie pensji burmistrza i diet radnych

Dodane w:: Aktualności |

Ostatnio wśród naszych radnych pojawiła się inicjatywa obniżenia wynagrodzenia burmistrza Pawła Bednarczyka oraz diet radnych. Więcej na ten temat możecie Państwo przeczytać TUTAJ.

Zapraszamy do wzięcia udziału w ankiecie!

pensja_burmistrza_1441581_628260537227070_1922030742_n

Czy radni powinni obniżyć wynagrodzenie burmistrzowi?

  • tak - 204 Głosów
  • nie - 36 Głosów
  • nie mam zdania - 5 Głosów
Loading ... Loading ...

Czy radni powinni obniżyć swoje diety?

  • tak - 122 Głosów
  • nie mam zdania - 63 Głosów
  • nie - 50 Głosów
Loading ... Loading ...

 

Reklama

Komentarze (13 )

  1. Czyżby zaczęli się obawiać przyszłych wyborów ?Co niektórzy radni(radna) w swoich hasłach wyborczych postulowali za obniżeniem diet ale..po wyborach jakoś zapomniano.Czyli jak zwykle Głośno wybierz mnie a będzie lepiej a potem NIEWIELE MOGĘ ZROBIĆ .

    VN:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +4 (ocen: 14 )
    • Uważam że powinno się obniżyć pensje burmistrzowi i diety radnym na podstawie % wykonanych obietnic wyborczych.

      Bednarczyk wtedy dostał by najwyżej pensje równą zasiłkowi dla bezrobotnym !
      A to i tak licząc bardzo hojnie, bo jakby policzyć również ile razy zrobił z premedytacją odwrotnie niż obiecywał to okazało by się że jego pensja byłaby na minusie.

      VN:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: +10 (ocen: 18 )

      Marek_K
      12/11/2013 14:38

  2. Inicjatywa odważna ale nie wierzę że większość radnych to poprze i narazi się burmistrzowi i sobie zmniejszy dochody. Masz rację “Ade” zobaczymy jak który zagłosuje i się za rok podziękuje w wyborach.

    VN:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +4 (ocen: 12 )

    Marek
    12/11/2013 14:59

  3. komentarz usunięty na prośbę osoby w niej opisanej
    Admin

    VN:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: 0 (ocen: 2 )

    radek nieradek
    12/11/2013 18:07

  4. Radzymin się zadłużył i co teraz mają? NIC LIPĘ I U NAS BĘDZIE TO SAMO
    http://wiesci.wolomin.com/?f=xml/201345.xml&p=0

    VN:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +2 (ocen: 6 )

    Marek
    13/11/2013 02:56

  5. 1. Jak dla mnie to jest to odrobinkę działanie pod publiczkę, ale nie mam nic przeciwko ruchom nawet i mocno PR-owym jeśli efektem będzie coś dobrego.

    2. Niektórzy z was zastanawiają się nad determinacją radnych. Otóż wg. mnie determinacja ta będzie bardzo duża, bo nie mają nic do stracenia. Sorry, ale tysiąc złotych brutto to jest nic i zapewne zdecydowana większość z nich ma inne źródło zarobku. Uchwalą, że obniżają wynagrodzenia np. o 20% to stracą wtedy 200zł, a burmistrz… no ten straci ponad 2tys zł.

    3. Żeby być uczciwym ze swoimi przekonaniami, to radni wg. mnie nie powinni mieć obniżanych diet, bo i tak to jest już mało to co dostają. A Burmistrzowi w naszej gminie (niezależnie kto nim jest) powinno się obciąć pensję o co najmniej połowę.

    Znaczy… ja jestem za pracą Burmistrza i Radnych za zupełne 0zł, czyli społecznie ale żyjemy w takim a nie innym kraju.

    4. Zaoszczędzone pieniądze z wynagrodzeń nie zostaną zwrócone podatnikowi, tudzież nie zostanie spłacony dług, a zostaną przesunięte gdzie indziej.

    A co do mechanizmu działającego naszym Polskim samorządem to ostatnio trafiłem na taką wypowiedź, z którą zgadzam się w 100%:

    http://www.youtube.com/watch?v=ZEUJwILltRM

    VN:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +4 (ocen: 12 )

    Flucky
    13/11/2013 08:21

  6. Flucky masz rację!
    Boję się tylko że jakby to było wszystko za 0 zł to tam nie szli by ci co mają czyste intencje a tylko tacy co widzą w tym “niewidoczny” interes żeby sobie synka czy córkę do urzędu wepchać albo inne korzyści z tego mieć. Nie oszukujmy się płace w kraju niskie to może 1 ze 100 by było stać żeby społecznie i uczciwie działać. Bądźmy realistami.
    Podobnie z burmistrzem który chyba ma teoretycznie spore możliwości “zarobkowania” niezgodnie z prawem. Niektórzy boja się więzienia a inni sie nie boją bo to taki kraj.
    Diety radnych i sołtysów są zwolnione z podatków czyli to jest netto.
    Burmistrzowi chyba nie można obciąć połowę bo tam są limity od do ale nie znalazłem jaka jest płaca minimalna dla burmistrza. Ja dałbym mu minimalną bo to i tak nie pokryje kasy rozwalnej na nagrody. Pokazuje się teraz jako wielki budowniczy na kredyt dokładnie tak jak mówi Korwin w tym filmie co podrzuciłeś. Ciekawe kiedy Tłuszcz zbankrutuje.

    VN:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +2 (ocen: 6 )

    Marek
    13/11/2013 23:44

  7. Marku,

    Sądzisz, że dobre lub złe intencje są determinowane tym ile na danym stanowisku się zarabia? Ja sądzę, że nie. A skoro nie to po co dawać 10tys zł jak można 0zł. Zapewniam ciebie, że na stanowisko gdzie jest 0zł przyjdzie mniej ludzi ze złymi intencjami niż tam gdzie jest 10tys zł.

    Teraz Burmistrzowie (piszę o całej Polsce) zarabiają około 10tys zł miesięcznie. I co? Nie ma kolesiostwa, nie wsadzają córek i synów do urzędów, nie ma ukrytych interesów? Są. Ba! Część ludzi idzie na te stanowiska wyłącznie dla tych wynagrodzeń. Zero pomysłu, zero idei… zwyczajnie… dorwać się do koryta. Człowiek, który ma majątek na tyle duży, że może pozwolić sobie na pracę na rzecz społeczeństwa zapewniam Ciebie, że nie będzie chciał ryzykować kryminałem dla marnych paru groszy łapówki. Problem jest raczej w tym jak takich ludzi (przedsiębiorczych i poukładanych) zachęcić do wzięcia odpowiedzialności za los samorządu.

    Są widełki dla Burmistrza więc napisałem “żyjemy w takim, a nie innym kraju”. Zwyczajnie, moim zdaniem Radni powinni uchwalić dla siebie i dla Burmistrza stawki minimalne. Powinni tez ustalić budżet na premie w wysokości minimum wynikające z ustawy (czy rozporządzenia) oraz określić (jeśli to możliwe) sposób ich przydzielania tj. po równo (kwotowo, a nie procentowo) dla każdego. Jest to zupełnie demotywujące, ale sam Burmistrz powiedział, że to forma zwiększenia płacy a nie nagroda za dobrą pracę i osiągnięcia.

    Tłuszcz jeśli nic się nie zmieni zbankrutuje już niedługo, a raczej nie tyle zbankrutuje, co utraci możliwość inwestycyjną. Może już w następnej kadencji. A jak dalej będziemy iść razem z Sabą ta drogą to za kilka/kilkanaście lat zaliczymy prawdziwe definicyjne bankructwo. ale to nie będzie chyba pierwsza gmina w Polsce.

    PS. Jestem realistą. Tylko, że ludzie tak przywykli do obecnego stanu, że jak się im pokaże że może i powinno być inaczej to wydaje się być jakaś abstrakcja.

    VN:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +9 (ocen: 11 )

    Flucky
    14/11/2013 09:46

  8. Flucky, tylko że radni nie mają wpływu na te płace wewnątrz urzędu bo to jest prawo wyłączne burmistrza. Nie mogą mu nakazać czy zakazać. Wyjaśniał mi to jeden z radnych ale nie do końca zrozumiałem jaki przepis tak mówi. Nagrody po równo to nie jest dobry pomysł, chyba lepiej jakby dał kilku osobom naprawdę na to zasługującym a pozostali mają przecież pensje. W Ameryce to by wybrali bogatego i przedsiębiorczego a nie golasa co się przez 10-20 lat pracy niczego nie dorobił. Nasz burmistrz ile lat już pracuje w swoim życiu? Z oświadczenia majątkowego wynika że przyszedł na stołek z kredytem 150 tys:
    http://www.tluszcz.bip.net.pl/?p=document&action=show&id=1198&bar_id=449
    I przez dwa lata spłacił zaledwie 10 tysięcy co mógł pewnie w 2 miesiące załatwić z jego pensją:
    http://www.tluszcz.bip.net.pl/?p=document&action=show&id=3493&bar_id=1188
    To jeszcze nic bo po drodze się dorobił kredytu odnawialnego -15000 zł na rachunku bieżącym więc wygląda na to że jest bardziej zadłużony niż na starcie. Z taką gospodarnością w budżecie domowym to widać jak w gminie może traktować budżet.
    To ja w temacie tego pana więcej pytań nie mam :-(

    VN:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +3 (ocen: 3 )

    Marek
    14/11/2013 22:34

  9. O i jeszcze burmistrz miał samochód jak wygrał wybory a teraz w oświadczeniu majątkowym napisane “nie dotyczy”. No jaja na całego!

    VN:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +2 (ocen: 2 )

    Marek
    14/11/2013 22:38

  10. No to fakt… są nieco bezradni. Swoją drogą tak samo niezgodne z prawem byłoby przyznanie nagród wszystkim w tej samej wysokości, bo nagrody są przecież za coś. Tak czy siak niestety pokazany przeze mnie system nagradzania, mimo że niesprawiedliwy, demobilizujący i niezgodny z prawem byłby sprawiedliwszy niż ten co jest teraz. Jak znam życie większość tych nagród zgarnął burmistrz, zastępca, skarbnik i obsługa prawna. Urzędnik od czarnej roboty jak dostał kilka stówek to wszystko.

    VN:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +6 (ocen: 6 )

    Flucky
    15/11/2013 08:40

  11. Moja siostra cioteczna pracuje w urzędzie i powiedziała mi że dostała nagrodę w wysokości X00 zł – kilkaset ale nie podaję dokładnie kwoty bo się kapną o kogo chodzi i będzie miała przechlapane. Ale też powiedziała mi że jej koleżanki też miały nagrody po kilkaset zł a nie Bóg wie ile. To gdzie jest reszta kasy skoro średnia jak ktoś pisał wcześniej w komentarzach wyszła 6000 zł na głowę!!!

    VN:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +2 (ocen: 2 )

    Marek
    15/11/2013 14:02

  12. Normalnie to by dał 5-10 urzędnikom naprawdę zasłużonym nagrody po 1000-3000 zł i może kilka ekstra. Jakby na wszystkich poszło 50-80 a nie 250 tys. to by jeszcze miało ręcę i nogi. A może oni się działkują tymi nagrodami? Nie oskarżam ale takie podejrzenie mi do głowy ciagle przychodzi.

    VN:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +3 (ocen: 3 )

    Marek
    15/11/2013 14:04

Dodaj komentarz