Burmistrz Tłuszcza ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół w Jasienicy, dyrektora Zespołu Szkół im. ks. Jana Twardowskiego w Stryjkach oraz dyrektora Gimnazjum im. Królowej Jadwigi w Tłuszczu.
Warunki ubiegania się o stanowisko opisane są w ogłoszeniu dostępnym w tłuszczańskim BIP-ie.
Oferty można składać do 6 marca.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Od ponad roku mieszkańcy Jasienicy domagaja się przeprowadzenia konkursu na nowa dyrekcję miejscowej szkoły. I oto jak czytamy na stronie oficjalnej naszej gminy dla panów burmistrzów ważniejsze jest poszukiwanie psa, który sie zgubił niż dobrego kandydata na dyrektora naszej szkoły. Poszukajcie na stronie naszej gminy informacji o tym konkursie, usmiechnie sie do was psina ze strony głównej urzędu. Czyżby naprawdę dobro naszych dzieci mniej sie liczyło dla burmistrza niz odnalezienie miłego skądinąd pieska?.Czyzby zamiast jawnej i transparentnej procedury konkursowej nasi włodarze już sami zdecydowali komu ta fucha przypadnie?
jasieniczanin
20/02/2012 16:34
Ostatnio ktoś w Tłuszczu mówił o mamutach, że wymarły. Materiał dowodzi??? Mamuty wciąż żyją. Ale na Syberii
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=DGidiUMFyWU#!
Mamuty przetrwały?
21/02/2012 01:25
Ot, debilna wypowiedz na temat. Zdrowia życzę!
Ed
05/04/2012 10:02
Burmistrz prostuje błędy pisarskie
http://www.tluszcz.pl/biuletyn/zarzadzenia2012/02/zarzadzenie20.pdf
a miało już nie być żadnych błędów!!!
błędy pisarskie
21/02/2012 01:57
Wkrótce się okaże ile warte są słowa Pana Burmistrza. Przekonamy się czy plotki o lobby asenizacyjnym są prawdziwe. Na razie po stronie osiągnięć w Jasienicy mamy: brak spowalniaczy- przepadek funduszu sołeckiego za 2011 rok, brak wykończenia stołówki w szkole, brak informacji o majątku wiejskim, lekceważenie pism składanych przez mieszkańców – brak odpowiedzi, niejasna sytuacja świetlicy, unikanie zebrań z mieszkańcami, brak reakcji w sprawie konfliktu w szkole, włączenie się w intrygi przeciw proboszczowi . Ta działalność chluby nie przyniesie. Czekamy jeszcze na wyniki konkursu.
----
21/02/2012 09:31
w pewnych kręgach wyniki są już podobno znane, a konkurs jest formalnością.
Stach
21/02/2012 10:49
Tak Jasienica zostaje bo super, gimnazjum Tłuszcz leci to pewne
oszukany wyborca
21/02/2012 11:47
Jak Sitka odstrzelą to dopiero będą mieli (…)*. Dziś siedzi cicho bo skakać nie może. Ale jak się zerwie z łańcucha to nie tylko będzie warczał ale i gryźć zacznie.
* – słowo usunięte (wulgaryzm) – moderator
Tobik
21/02/2012 12:40
Jasienica chetnie zrobi wymiane Sitek za obecna p/o specjalistke
oszukany wyborca
21/02/2012 13:17
Bardzo dobra propozycja >oszukany wyborca!!!!!!!!!!! Tłuszcz chętnie przyjmie specjalistkę z Jasienicy, bo tam widać, że w szkole działają :)
tosiek
21/02/2012 18:47
Stachu,gdzie wyniki są znane? W Jasienicy?Powiedz,że będzie zmiana i odetchniemy z nowym dyrektorem
drag
21/02/2012 18:58
Naszej szkole w Jasienicy nie jest potrzebny nowy Dyrektor, bo ten którego mamy jest bardzo kompetentny.Nam potrzeba zażegnania idiotycznych sporów, bo sami już nie wiemy od czego to się zaczęło i o co w tym chodzi.Wystawiamy się na pośmiewisko podgrzewając jakieś przestarzałe tematy.
mimi
21/02/2012 19:23
Żebyśmy się tylko wystawiali na pośmiewisko to by jeszcze było pół biedy. Jasienicka dyrekcja być może jest kompetentna (pewnie wiesz co piszesz) ale ta dyrekcja ma jedną sprawę w sądzie karnym o zniesławienie, drugą w sądzie administracyjnym o ingerencję w tryb wyborów rady rodziców, fatalne wyniki ankiety zorganizowanej przez kuratorium pośród rodziców i całą masę rodziców, którzy przenieśli swoje dzieci do innych szkół. Inny kandydat na to stanowisko z takimi osiągnięciami spaliłby się ze wstydu.
jasieniczanin
21/02/2012 21:20
Nie mogę tego czytać. To kompletne bzdury! Po pierwsze nazwij rzecz po imieniu sprawy o których piszesz że ma dyrekcja dotyczą księdza. Po drugie żadne wyroki nie zapadły i prawdopodobnie sprawy nawet się nie odbędą. Chyba nie byłeś na zebraniu bo wyniki ankiety wcale nie były złe a rodzice w końcu przejrzeli na oczy kto jest źródłem konfliktu. I nikt z rodziców nie przeniósł dziecka do innej szkoły nawet ci najwięksi krzykacze. Ciekawe dlaczego?
aniam346
24/02/2012 22:41
odetchniecie, dyrektor przyjeżdża do Was specjalnie z Warszawy i w końcu zrobi z Wami porządek
Stachu2
21/02/2012 21:29
Stachu twoje przepowiednie się nie sprawdziły:)
baba jaga
21/03/2012 11:52
ups… jasieniczanin, jesteś dość tendencyjny. w twoich słowach brakuje tylko stwierdzenia “wioskowe zebranie”
kade
21/02/2012 22:00
Jakby bebe i spółka mieli ciut oleju w głowie toby z tych 3 dyrektorów wymienili 1 góra 2. Jak wymienia 3 to znowu udowodnią narodowi że walec jedzie i nie zważa na nic. Jak za krzaklewskiego było hasło T.K.M. Założę się o litra że wyczyszczą we wszystkich 3 szkołach bo to takie metody białoruskie. I tak będę źli że nie mogę tych dyrektorów na Syberię wysłać w zaplombowanym wagonie.
Domian
21/02/2012 23:07
Do ,,Jasieniczanina”… Do tych wymienionych przez ciebie grzechów dodam jeszcze jeden – nie zaprosiła rabina i Żydów do szkoły.To cię boli?!!!!
kaśka
22/02/2012 09:23
Smutno czyta się te wasze skargi, apele o lepsze jutro, domniemane wiadomości z przecieków o konkursie. Tylko dlaczego piszecie o tym wszystkim pod ukryciem dlaczego nikt nie ma odwagi wstać i powiedzieć o tych głośno czy to jest strach nie to jest tchórzostwo. Dlaczego Rodzice nie maja tyle odwagi zęby stanąć razem w szeregach Solidarnie i zażegnać konflikt który wszystkich przeraza o którym wszyscy mówią ale pod przykrywka Mini czy innego Oszukanego Wyborcy . Drodzy Rodzice nie zabierając głosu akceptujemy Konflikt na który patrzą nasze dzieci myślicie ze będą z nas dumne .
Czy możecie z czystym sumieniem patrząc w historie powiedzieć? Naszym ojcom i dziadkom , którzy w trudzie powstania tej szkoły niekiedy działali pod presją ze zapłacą za to bardzo wysoką cenę , powiecie im dziękujemy wam ze nasze dzieci maja gdzie się uczyć ale my nie potrafimy pielęgnować i dbać o to co przodkowie nasi osiągnęli a nam przekazali. zapytajmy co robić możne dostaniemy od Nich ciekawe wskazówki ? Czy chcemy by nasze dzieci zapytały nas ? Tato dlaczego dziadek zbudował stacje PKP a my ja teraz demolujemy czy to ładnie???
Czy następna będzie szkoła???? A możne rozwalmy wszystko to nie nasze i nie nasze kłopoty będą.
dariusz
22/02/2012 20:46
Kaśka te swoje antysemickie wywody zostaw dla siebie. (…)
* reszta wpisu ze względu na wulgaryzm usunięta – moderator
drag
23/02/2012 08:32
Zastanawiające dlaczego tak bardzo “wszystkich” interesuje konkurs dyrektora w Jasienicy. I zastanawiające dlaczego najbardziej tych którzy w kościele krzyżem leżą a najszybciej potrafią rzucić kamieniem. Jasienica to specyficzna miejscowość. Tak bardzo roszczeniowych i żądnych krwi nie ma w całej gminie a co najciekawsze ktoś kto powinien zarzegnać konflikt jeszcze bardziej go podsyca i to jest postawa chrześcijańska. Rodzice, którzy nie mają pojęcia o co chodzi niech się lepiej nie wpowiadają. Swoją postawą pokazujecie jaki z was ciemnogród. A dyrekcja i nauczyciele i tak wystarczająco długo znosiła donosy i pisma proboszcza, który najwyraźniej chciałby rządzić w szkole. Nie słyszałam żeby ktoś ze szkoły wtrącał się do kościoła więc dlaczego mamy tolerować zachowanie księdza.
aniam346
24/02/2012 22:30
do aniam346- co do wtrącania się to najlepszy był poprzedni proboszcz, on sie nawet nie wtrącał, był wg mnie w szkole królem a dyrekcja tak tanczyła jak zagrał( chociaż podobno nie tylko). W sumie to nadal ma swój wpływ na to co się dzieje. Mam duże uznanie dla księdza Lemańskiego chociaż nie jestem przesadną katoliczką,nie straszy ślubami pod wieżą i chowaniem pod cmentarnym parkanem. A co do dyrekcji to powinna troche spuścić z tonu.
miejscowy
27/03/2012 15:38
poprzedni proboszcz nie pracowal w szkole, a kiedy urzedowal w naszej parafii, byla inna dyrektor. fakt, wg mnie tanczyla jak jej zagra
witek
27/03/2012 16:27
za to jest nie dobry ,że nie straszy może powinnien to by wszyscy tańczyli jak kiedyś:)tego nam potrzeba?
***
27/03/2012 16:41
nie, trzeba nam pana przebranego w sutanne konfliktujacego spoleczenstwo. bylem niegdys w oazach i ksiedza tak pelnego w mojej opinii nienawisci (niewazne do kogo) nie spotkalem nigdy.
witek
27/03/2012 17:33
CZY PAN MÓWI O KSIĘDZU LEMAŃSKIM?
***
27/03/2012 18:41
Ciekawe na kogo proboszcz te donosy pisał.Z tego co mi wiadomo to jedyne donosy pochodzą ze szkoły i to nie tylko na księdza.Naprawdę tak wam tyłki przyrosły do stołków. Dyrektorem się bywa a człowiekiem się jest,a kapuś i donosiciel to odrębny temat
drag
25/02/2012 19:36
Nie ładnie duchownemu tej czy innej wiary zarzucać takie czy inne działania na szkodę jego owieczek. Duchowny rządzi się wyższymi celami nie zawsze w pełni i do końca zrozumiałymi dla jego owieczek, a będących korzystnymi dla dobra ogółu i większości. Wierzę i tym razem, że tak właśnie jest i tak właśnie będzie.
Klaudiusz
28/02/2012 11:02
………………..szkoda komentować .
BAŚKA
28/02/2012 10:16
śmiechu warte amniam czy jak ci tam,ciekawe kto w kościele leży krzyżem? z tego co mi wiadomo to nie jest tak wesoło w tej kochanej szkółce jak ty piszesz, nauczyciele mnieli dość księdza to ciekawe ,a jeszcze ciekawsze ,że pisał te donosy ,właśnie wyszło kto te donosy pisał ale ty pewnie już o tym zostałaś poinformowana-ciekawe tylko kto na tym najbardziej cierpi ? nauczyciele? nie nasze dzieci bo jak ci pewnie też wiadomo, te dzieci chcą tego nie dobrego , buntującego księdza – więc się zastanów co ty piszesz ten jak ty piszesz ciemnogródek nie jest taki ciemny jak ci się wydaje:)
do Kaśki -co do Żydów to ty się nie wypowiadaj bo nie masz pojęcia o ich wierze i kulturze,poz atym jak ci wiadomo Pan Jezus też był Żydem ,do kogo pijesz ty pseudo katoliczko ani mnie ani tobie nie wypada oceniać kogoś ,kogo się nie zna ,bo tylko robisz z siebie pośmiewisko
ciekawe amniam kogo mniałaś na myśli mówiąc wielcy krzykacze? sama pewnie jesteś tą krzykaczką a co do przenoszenia dzieci , to dlaczego mnieliby ich przenosić -szkoła prywatna czy co ,bo nie rozumiem?
Stachu ty nas nie strasz -bo my się już nie boimy ,bo w końcu ktoś nam otworzył oczy w tym ciemnogródku i za to jest nie akceptowany przez niektórych
brawo drag ,więcej osób jak ty a będzie super :)
* komentarze połączono. Bardzo proszę korzystać z opcji “odpowiedz” na poszczególny wpis lub odnosić się w jednym wspólnym komentarzu do innych. Z góry dziękuję :) – moderator
baba jaga
02/03/2012 21:02
baba jago czy jak ci tam, nie masz pojęcia o czym piszesz. Domyślam się, że jesteś ze zgrupowania księdza proboszcza. Dlaczego ksiądz nie poinfomował was ile pism i skarg napisał na szkołę? Czy wiesz Po jakim czasie i ilu pismach księdza, gdy w konflikt zaczeły być wciągane dzieci co uniemożliwiało i utrudniało zapewne pracę nauczcieli postanowili oni szukać pomocy? Zapewne nie masz pojęcia (…)*
* dalsza część komentarza nie została opublikowana, ponieważ nie mamy możliwości sprawdzenia, czy działania przypisywane księdzu przez osobę komentującą odbyły się w sposób, w jaki opisuje autorka komentarza.
Ważne – z tego samego względu nie są publikowane komentarze dotyczące pani dyrektor.
By uniknąć “nożyczek moderatora” prosimy o unikanie przypisywania “oficjalnym” uczestnikom tego konfliktu różnych cech, zachowań i motywów itp. Prosimy by bardziej skupić się na swojej opinii i poglądach w danej sprawie. Dziękujemy.
Moderator
aniam346
05/03/2012 23:26
pojęcie to ja mama wcale nie gorsze niż Pani ,bo pewnie się w szkole pracuje ?a do jakiego ugrupowania należe to moja prywatna sprawa -czy Pani nie widzi o czyje dobro tu chodzi ,chyba nie?kto na tym najbardziej cierpi-nasze dzieci -szkoda bo zamiast zastanawiać się ,kto na kogo piszę ,to pasowałoby się zająć tym co trzeba nie sądzi Pani?
baba jaga
06/03/2012 11:49
popieram, więc zajmijcie się wychowywaniem swoich dzieci a nie tylko chowaniem i wciąganiem dzieci do spraw dorosłych zwłaszcza do tej sprawy a od rządzenia w szkole jest dyrekcja, która ma nad sobą inne organy. Zostawcie im decydowanie o sprawach szkoły i skupcie się na swoich obowiązkach jako rodziców zamiast siać zamęt.
aniam346
07/03/2012 23:36
jeszcze jedno … pisząc o krzykaczkach miałam na myśli dokładnie takie osoby jak ty. Skoro tak bardzo nie odpowiada ci dyrekcja szkoły i nauczciele to przenieś swoje dziecko (jeśli je masz) do innej szkoły. A najlepiej takiej prowadzonej przez księży bo niestety szkoła w jasienicy jest szkołą publiczną a nie katolicką i tu ksiądz nie będzie rządził. A jeżeli nie masz dzieci w szkole to nie wypowiadaj się na tematy które cię nie dotyczą. Idź i pomódl się za swoją zbłąkaną duszę. Niestety te czasy kiedy kościół trzymał wszystko w rękach już minęły i zdecydowanie lepiej byłoby by w czasach kiedy jest ogomny kryzys wiary, księża zamieszani w najróżniejsze afery, skupili się na tym jak odbudować znaczenie i wartość Kościoła a nie namawiali do konfliktów.
aniam346
05/03/2012 23:40
jeżeli się żle odczytuje komentarze ,to lepiej nie odpowiadać -nic takiego nie napisałam o pzenoszeniu dzieci
baba jaga
06/03/2012 11:55
to ty nie rozumiesz tego co czytasz. Więc napiszę jeszcze raz. Skoro tak źle dzieje się w szkole i dyrekcja ci nie pasuje to nie rozumiem dlaczego męczysz się w tym “związku”. Chyba łatwiej byłoby przenieść się do innej lepszej szkoły. W okolicy jest kilka do wyboru.
aniam
07/03/2012 23:20
a tobie jak nie pasuje szkoła i Jasienica to radze się przeprowadzić a nie mnie pouczać:)
baba jaga
08/03/2012 11:57
Jak tobie nie pasuje szkoła to znajdz pracę w innej,bo to nie twoja prywatna. Kazdego sprawa gdzie jego dziecko chodzi do szkoły
drag
06/03/2012 18:55
aniam! popieram Cię w całej rozciągłości. Miło w końcu usłyszeć coś normalnego.
kaśka
06/03/2012 10:12
na Pani miejscu już bym się wogóle nie odzywała ,bo już się pokazało jak bardzo się jest w temacie:(
baba jaga
06/03/2012 11:57
ech ten ciemnogrodek… zamknijcie sie z ksiedzem na plebanii, bo juz nic wam nie pomoze. Niby XXI wiek, a wszystko prymitywne. Za komuny zle bylo, ale sie przynajmniej księżulkowie do urzedow nie pchali.. a ksiadz jakie ma roszczenia? bo na razie to duzo zametu robi a nie wiadomo o co… ja pamietam jak kiedys bylo w szkole… kanapki na obiad, brudne sale.. teraz jest przedszkole, cos sie buduje, cos tam odnowione, obiadki, ze az dzieciaki w domu zachwalaja to nic tylko dyrekcje zwalniac.
gabon
06/03/2012 21:38
czytałam ostatnio artykuł na temat konfliktu w Jasienicy i ręce opadają. Od kiedy to 12 letnie dzieci uważane są za dorosłe i mają decydować o wyborze nauczyciela? Może wogóle niech decydują czy wogóle chcą się uczyć. Oj będziecie jeszcze płakać przez swoje “dorosłe dzieci”, a co będzie jak kiedyś zechcą was – rodziców wymienić na inny model. W końcu mają już 12 lat mogą decydować. W Jasienicy co niektórym nieźle w głowie się poprzewracało.
olga
07/03/2012 23:13
W szkole rządzi dyrektor, w kościele ksiądz a w domu rodzice (chociaż nie wiem jak długo bo w jasienicy do dorosłych zalicza się już 12 latków) i niech tak zostanie a każdy niech pilnuje swojego.
dixi
07/03/2012 23:26
KIEDYŚ JUŻ DZIECI PROTESTOWAŁY…
http://pl.wikipedia.org/wiki/Strajk_dzieci_wrzesi%C5%84skich i proszę pamiętać te dzieci stawiamy naszym na lekcjach historii za wzór, więc ja byłbym dumny, gdyby moje 12 letnie dziecko zachowało się jego rówieśnicy z Jasienicy!Dzieci na lekcjach uczą się o demokracji tymczasem jak widzę teraz w Jasienicy próbuje się im zamknąć usta. To że ktoś ma 12 lat nie znaczy że nie wie co dla niego dobre.
BRAWO JASIENICA – WALCZCIE O SWOJE!!! RESZTA GMINY NA WAS PATRZY I SIĘ UCZY!
postronny obserwator
08/03/2012 00:03
oczywiście, że patrzą i kiwają głowami ze zdumienia co za absurdy wymyślają rodzice i wciągają do tego swoje dzieci. Skoro dla was 12 latkowie to już dorośli to pozwólcie decydować im o swoim budżecie domowym albo jeszcze lepiej niech zamiast się uczyć niech idą do pracy, przecież są dorośli niech decydują. 12 latkowie to dzieci zarówno pod względem fizycznym jak i psychicznym i nie zabierajcie im tego cudownego czasu jakim jest dzieciństwo angażując ich w swoje chore poglądy. Dzieci powinny być zdala od tego wszystkiego a to co wy robicie nie mieści sie w głowie. Dziś nie podobają im się nauczyciele a jutro powiedzą, że rodzice też są do wymiany. I tak powinny zrobić.
gośka
08/03/2012 09:35
pisząc to nie wiesz co mówisz ,rodzice wciągają dzieci w ten głupi konflikt?
baba jaga
08/03/2012 12:00
jak możesz porównywać strajk dzieci we Wrześni do zmiany nauczyciela w szkole? Lekcje religi przecież będą i nikt dzieciom tego nie odbiera zmienia się tylko nauczyciel, którego odwołał biskup. Nie ma w tym nic dziwnego, że w szkole zmieniają się nauczyciele, jedni odchodzą a na ich miejsce przychodzą nowi. Najważniejsze jest chyba to żeby te lekcje były prowadzone. Prawda?
stefi
08/03/2012 09:39
tu nie chodzi o to kto będzie uczył religii nasze dzieci ,tylko o to jak się potraktowało księdza nie pozwalając mu uczyć do końca dzieci ,zapominacie bardzo szybko co ten człowiek zrobił dla tych naszych dzieci -wstyd:(
baba jaga
08/03/2012 12:05
no właśnie co zrobił… skłócił całą wieś i podzielił na dwa obozy, wykorzystuje msze żeby nagłaśniać konflikt, chcę pójść do kościoła i w skupieniu pomodlić się a nie wysłuchiwać pretensji księdza, który z racji pełnionej funkcji powinien wzywać do zgody. Jeżeli uważnie słuchasz to wiesz że to biskup odwołał księdza więc róbcie zamęt w kurii a nie w szkole. Chcę żeby moje dzieci mogły w spokoju uczyć się i nie były wciągane przez swoich kolegów z klasy w całą tą sytuację.
stefii
08/03/2012 16:07
DO jasienickiej szkoły wraca komuna.Zakaz religii i modlitwy.Niedługo dzieci będą się modlić do nauczycieli,układać wiersze na cześć dyrekcji specjalistki.Stalin to pikus
drag
08/03/2012 08:10
Ja jestem ciekawa co wy zrobicie jak wasz pleban się z wami w czerwcu pożegna. Komu wy wtedy w tyłek będziecie wchodzić?, jaki temat zastępczy sobie znajdzie ta jasienicka ciemnota???? Stalin, Komuna co wy bredzicie!!!!!!!!
kaśka
08/03/2012 13:57
zamiast prorokować było przyjść na zebranie tam byś się wypowiedziała -ty jesteś jasienicka ciemnota-księżniczko:(
baba jaga
08/03/2012 21:05
chyba komuś puszczają nerwy…. babo jago
obserwator
09/03/2012 09:38
Nerwy to puściły ale kom innemu.Na ogólnych zebraniach jak wczorajsze nerwy poszczają i o nieostrożne słowo łatwo. Pani dyrektor publicznie przyznała, że to ona sama napisała sławny list do biskupa, aby ratował szkołę przed księdzem proboszczem, a nauczyciele i pracownicy tylko się pod listem podpisali. Powiedziała nawet, że zrobiła to w emocjach, bo mieszkańcy wioski zdecydowali przeznaczyć 20 tysięcy funduszu sołeckiego na inny cel niż to zaplanowała pani dyrektor razem z miejscowym sołtysem. Słowa się rzekły a smród pozostał.
oszukany wyborca
09/03/2012 10:01
a wy nadal swoje… już nie długo zostaniecie sami tylko ze swoją nienawiścią i co wtedy?
BRAWO za komentarz dariusza, grunt to przyznać się i przeprosić, wielkie uznanie dla pana
obserwator
09/03/2012 10:21
To nie jest hańba jak ktoś przyzna się ze się mylił ze popełnił błąd nie mylą się tylko ci co nic nie robią a najgłośniej krzyczą Myślę a nawet jestem pewien ze tego kroku zabrakło na początku tego konfliktu a pamiętajmy ze z każdej pomyłki nie ważne po której stronie jesteś można wyciągnąć wnioski i naukę a jeszcze lepiej uczyć się na błędach innych. więc korzystajcie z mojej pomyłki i nie powtarzajcie jej.
dariusz
09/03/2012 18:18
zapomniałeś jeszcze dodać kto był wczoraj na tym zebraniu, przeważnie osoby które już nie mają dzieci w szkole ale mają za to najwięcej do powiedzenia. po tym co napisałeś widać jak bardzo nie rozumiesz tego o czym była wczoraj rozmowa i jak bardzo interpretujecie wszystko tak jak wam pasuje. byłam wczoraj i wiem co było na zebraniu. Pismo dyrekcji i nauczycieli było napisane do wiadomości organów prowadzących szkoę z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie konfliktu. Było napisane po wielu pismach i skargach kierowanych od księdza, który zsyłał na szkołę szereg kontroli z urzędów towszystko utrudniało pracę w szkole bo zamiast uczyć dzieci trzeba było zając się przygotowywanie do kolejnych spotkań z kontrolującymi i tak było od wielu miesięcy.
dixi
09/03/2012 10:32
Ci co byli na zebraniu finansuja i utrzymują ze swoich podatków tych wybitnych nauczycieli i pedagogów. Wielu z nich pracowało spolecznie i wspierało finansowo tę szkołe.Szkoła jest publiczna nie prywatnym folwarkiem p. dyrektor i wypadałoby liczyć się z opinia większości a większość przedstawiła swoją opinię na wczorajszym zebraniu. To jednak instytucja zza drogi, (jak parafię nazywa pani dyrektor) i pan,
który odprawia tam msze, (jak miejscowego księdza tytułuje dyrekcja w swoic listach), jednak byli bardziej przekonujący na tym zebraniu w szkole dla bardzo licznych uczestników tego spotkania.
oszukany wyborca
09/03/2012 11:43
Proszę się nie wypowiadać w imieniu wszystkich nauczycieli-dziękuje ,skoro się było na zebraniu to trzeba było głosić ,nikt nie kazał milczeć:(
baba jaga
09/03/2012 18:17
jak można nazywać kogoś ciemnoto -skoro się kogoś do końca nie zna nie sądzisz?
baba jaga
09/03/2012 10:03
czegoś tu nie rozumiem z tego co wiem modlitwą zaczyna sie tylko lekcja religi więc dlaczego dzieci w szkole a wiem to od swojego dziecka, zacznały modlić się na innch lekcjach? to chyba nie jest do końca normalne? A może tak jest w innych szkołach? Może jestem nie w temacie? tak nagle wszyscy stali się religijni? Ciekawe ilu z was pilnuje czy wasze dzieci w domu odmawiają pacież czy tlko w szkole mają się modlić? Zakłócając w ten sposób lekcję przez co tracą inni.
dixi
08/03/2012 16:17
Co do konfliktów, to czy nie powinno w szkole uczyć się dzieci matematyki, geografi i tp.,a lekcje religi powinny wrócić do kościołów tak jak było dawniej(wszak do kościoła nie jest daleko). Mamy przecież państwo świeckie i spore grono dzieci nie jest katolikami, a przynajmniej nie praktykującymi.
Paul
09/03/2012 18:26
skoro pleban ma zakaz nauczania dzieci w szkole, niech je naucza w kościele lub na świetlicy.
BENEDYKT
09/03/2012 21:48
i w tym problem ,że nie może
baba jaga
10/03/2012 08:05
Ciekawe dlaczego ze związków zawodowych są ludzie nie z Tłuszcza tylko jakiś import. Może teraz związki nie są za kadrą a dyspozycyjne? Jeszcze jedna ciekawa rzecz. W składzie komisji konkursowej na Stryjki burmistrz musiał wymienić członka Rady Rodziców. Wie ktoś dlaczego?
http://www.tluszcz.pl/biuletyn/zarzadzenia2012/03/zarzadzenie34.pdf
No i w ogóle to jacy są kandydaci do tych szkół. Ktoś to wie czy to jest tajne przez poufne?
Jarosław
10/03/2012 19:19
http://www.tluszcz.pl/biuletyn/zarzadzenia2012/03/zarzadzenie34.pdf
Jarosław
10/03/2012 19:21
Regulacja prawna zawarta w § 1 pkt 8 rozp. MEN z dn. 27.10.2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek (Dz.U. Nr 184, poz. 1436)
Czy będzie przyjęty wniosek na stanowisko dyrektora, osoby co do której są sprawy w sądzie karnym, to pytanie do Pana Burmistrza lub Komisji?
Wskazana regulacja stanowi, że stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły i placówki może zajmować nauczyciel mianowany lub dyplomowany, wobec którego nie toczy się postępowanie karne lub o ubezwłasnowolnienie. Ponieważ prawodawca nie sprecyzował, czy chodzi o postępowanie z oskarżenia publicznego, czy prywatnego, należy przyjąć, że użyte tu pojęcie „postępowanie karne” oznacza każde postępowanie. Wszczęcie postępowania karnego w sprawie ściganej z oskarżenia toczy się od dnia wniesienia aktu oskarżenia do sądu. Sformułowanie takiego wymogu umożliwia wyeliminowanie każdego kandydata z konkursu. Zajmowanie stanowiska dyrektora publicznej szkoły uzależnione jest więc od niekaralności, lub samego faktu nie toczenia się przeciwko niemu postępowania karnego co podyktowane jest niezwykle doniosłą społecznie rolą tego stanowiska. Prawdopodobieństwo skazania przez sąd karny rzuca cień na wiarygodność osoby zatrudnionej na stanowisku dyrektora. Akt wykonawczy w postaci rozporządzenia zawiera samoistną przesłankę tego ograniczenia dla przedstawicieli grup zawodowych cieszących się wysokim prestiżem jak dyrektorzy szkół publicznych. Obowiązujące przepisy prawa oświatowego to : § 1 pkt 8 cyt. rozp. oraz art. 10 ust. 5 pkt 3 i art. 8a Karty Nauczyciela, który przewiduje, ze stosunek pracy z nauczycielem mianowanym i z nauczycielem dyplomowanym nawiązuje się na podstawie mianowania, jeżeli nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne lub dyscyplinarne lub postępowanie o ubezwłasnowolnienie.
studenka
11/03/2012 11:43
Jeśli to sprawa z oskarżenia prywatnego, to nie ma o czym gadać.
Mnie natomiast ciekawi czemu związku zawodowe ZNP i “S” delegowały do komisji ludzi z Wołomina i Wyszkowa. Zawsze w komisjach konkursowych siedzieli ludzie z terenu gminy. Co to za polityka kadrowa? Naginanie prawa i tyle.
Znacie nazwiska kandydatów do tych 3 szkół?
Jarosław
11/03/2012 15:02
Wraca zmęczony grabarz do domu, ledwie żywy, pada z nóg.
- Co ci, Stefciu, ile miałeś pogrzebów dzisiaj? – pyta żona.
- Jeden, ale chowaliśmy naczelnika urzędu skarbowego – odpowiada grabarz.
- No i co z tego?
- No niby nic, ale jak go tylko zakopaliśmy, to zerwały się takie brawa, że musieliśmy bisować jeszcze 7 razy.
Bartek
11/03/2012 18:10
Witam,
czytając komentarze nie wierzę,że można takie głupoty wypisywać. Rozumien jest spór, ale czy jedna i druga strona musi zabierać głos w imieniu wszystkich. Nie uważam się za ciemnotę, choć jeżeli już ona panuje to nie tylko w Jasienicy, w Tłuszczu i wielu okolicznych miejscowościach również. Popieram jak najbardziej Pana Dariusza, każdy ma wiele do powiedzenia, ale tylko w internecie, kiedy przychodzi wyrazić swoje zdanie na jakimkolwiek zebraniu jest cisza i szemranie za plecami, albo zaczynają powiewać “chorągiewki” (tu powiedzieć dobrze tam też, żeby tylko nie narobić sobie wrogów). Chciałabym,żeby dyrekcja została wymieniona,dosyć już mam tych klik,słuchaniu o poprzednim księdzu…on był najgorszym jaki mógł byc i nic tego w mojej opini nie zmieni, a z drugiej strony nie chciałbym też słuchać w kościele o jakiś sporach, lubię obecnego proboszcza i nic mnie nie obchodzą jego zamiłowania do Żydów, ważne jest,że lubią go dzieci,zawsze zamienia słowo z człowiekiem, potrafi zachęcić do uczestniczenia we mszy i jest ok. Żadna z tych instytucji nie jest prywatnym folwarkiem ani dyrekcji ani kościoła, więc ludzie trochę kultury, jak nas reprezentujecie. Ja widzę jedno rozwiązanie, spotkanie obu stron z mieszkańcami (może być i “wioskowe zebranie” jak to nazywacie, bo to że mieszkam na wsi w niczym mi nie ujmuje) ostatnie i ostateczne w tej sprawie, każda ze stron niech przedstawi swoją wersję i niech wkońcu ludzie usłyszą od początku do końca o co w tym wszystkim chodzi, bo mniemam że większość z nas zna tylko wycinki. Bez czytania pism, bez obarczania winą, wyjaśneinie i przedstawienie propozycji w jaki sposób i czy wogóle można zarzegnać ten konflikt
Angela
12/03/2012 09:26
ale w tym ambaras żeby dwoje chciało naraz :)popieram
baba jaga
12/03/2012 10:36
Do Angeli. Zebrania na których wyjaśniano spory już były tzw.,,wioskowe”. Była też propozycja mediatora na którą dyrektorka szkoły chętnie przystała, ale niestety ksiądz kategorycznie odmówił. W Jasienicy konflikty się nie skończą i zmiana dyrektora nic nie da. Sami zobaczycie, że mimo zmiany dyrektora ksiądz nadal będzie czepiał się wszystkiego.
kaśka
12/03/2012 15:06
powtórze jeszcze raz -trzeba było przyjść na zebranie i posłuchać a nie czepiać się księdza
baba jaga
13/03/2012 11:45
Była propozycja mediacji (czyli pośredniczenie w sporze, mające na celu pogodzenie zwaśnionych stron, przy jednoczesnym zawarciu kompromisu kończącego spór), proponowana przez pana burmistrza ale nie wyznaczył on żadnego mediatora (czyli osobę pośredniczącą w sporze, której celem jest zażegnanie albo złagodzenie konfliktu pomiędzy stronami; rozjemca).
Propozycja “mediacji” a “mediator” to ogromna różnica jak widzisz. Burmistrz rzucił hasło ale nic dalej nie poczynił w tym kierunku.
Ja osobiście mam już dość takiej sytuacji, najgorzej cierpią dzieci bo uwielbiają naszego proboszcza a tu….takie ciosy.
Jest mi wstyd że ksiądz jest w taki sposób traktowany, nie zasługuje na to. Zrobił dla nas bardzo dużo. Nie dziwię się że wkońcu przerwał milczenie, bo ile można wytrzymac, ON- nasz ksiądz tez ma swój honor. I stoję za Nim murem.
Współczuję nauczycielom bo niektórzy z nich niewinnie zostali wciagnięci w tą wojne. Mam nadzieję ze wkońcu sie skończy. Liczę że dyrekcja się zmieni , nie tylko ze zwzględu na księdza ale przede wszytskim na brak wykorzystywanych możliwości. Mamy XXI wiek mnóstwo programów unijnych dla dzieci a przez naszą dyrekcję dostajemy ogryzki dla naszych dzieci. Mam nadzieję ze to się poprawi i zatrudnienia na stanowiska nie będą dyktowane więzami krwi( bo tu ciocie i wujkowie pracują). pozdrwaiam
aga
14/03/2012 11:44
Nauczyciele,którzy podpisali oczerniające pismo,które zaowocowało usunięciem księdza od lekcji religii mają dość.Niektórzy wycofują się i chyba coś zrobią w tym kierunku. Nie ci ze ścisłej czołówki oczywiście. Czekają na wyniki……..
belfer
12/03/2012 19:29
Na początku kadencji było podobno powiedziane, że “kto za Białka istniał musi przepaść”. Wg tego wynika, że w konkursach na dyrektorów szkół w gimnazjum w Tłuszczu, szkole w Jasienicy i w Stryjkach to z tej trójki dyrektorskiej uchowa się najwyżej sztuka.
I tu jest dużo pytań z tą sprawą:
- Czy w naszej gminie nie działają związki zawodowe nauczycieli?
- Dlaczego nauczycielską “S” ma reprezentować nie ktoś z gminy a z Wyszkowa w dodatku związany z Wspólnotą Samorządową to jest partią z której jest burmistrz Tłuszcza? Czy członek komisji po linii partyjnej na pewno będzie obiektywny?
- Dlaczego ZNP z gminy nie wyłoniło swojego kandydata do komisji tylko ma być szefowa ZNP aż z powiatu? Czy to też może Wspólnota?
- Dlaczego w dzień po ogłoszeniu konkursu zmieniali członka komisji do Stryjek?
- Dlaczego na mieście mówią że w gimnazjum podobno ugotowali dyrektora z jakąś oceną?
- Dlaczego w Jasienicy jest dym wokół dyrekcji i jej wymiany bądź nie?
- Dlaczego w urzędzie głośno mówią, że na Stryjkach konkurs już przesądzony i ma zostać tam jakaś b. młoda pani (nazwiska nie znam)?
Pożyjemy zobaczymy ale chyba walec przejedzie się po panach dyrektorach. Moim zdaniem to są czystki kadrowe. A może chodzi o to by wszędzie byli ludzie “namaszczeni” w tej kadencji?
To na tym polega demokracja i “zmiany na lepsze”?
Tego chcieliśmy głosując na nowego burmistrza?
TK*M
12/03/2012 19:34
To bardzo dobrze. Niech zmienią dyrektora na Stryjkach to im notowania na mordę polecą w kilku wsiach okolicznych i już nie będzie mowy o drugiej kadencji ;-).
Jaro
12/03/2012 20:27
A ta pani na Stryjki to z przedszkola czy z Opola? Bo teraz to albo “młodzi” albo ze Śląska.
do TK*M
12/03/2012 21:41
Nie z przedszkola i nie z opola tym razem – pan lub pani źle poinformowany/a! Będą znów desantowcy i założę się o litra że znów z Klembowa lub Łochowa. Mówi się, że teraz ze szkół w gminie Klembów i w dodatku AŻ DWÓCH. U nich bezrobocie spadnie a u nas znowu wzrośnie. Znów zainwestujemy w fachowców z importu,
bo u nas nie ma?
Mieczysław
13/03/2012 23:35
Socjalizm polega na tym że się burzy stary porządek do poziomu fundamentów (albo fundamenty też) a potem sie buduje NOWY świat i stawia NOWYCH ludzi. Starzy dyrektorzy muszą odejść bo z nimi nie można zbudować nowej komuny. Dobry dyrektor musi na apelu co najmniej 5 razy wymienić imię wodza z całkowitym namaszczeniem jak w Korei albo w jednej z naszych podstawówek gdzie takie praktyki już działają.
Jaro
14/03/2012 20:06
to już totalitaryzm a nie socjalizm
Mieczysław
14/03/2012 23:22
I znowu zmiana!
http://www.tluszcz.pl/biuletyn/zarzadzenia2012/03/zarzadzenie38.pdf
konkurs na dyrektorów
16/03/2012 19:07
Żal… Ludzie, na czym wy się spalacie…!!!
aaa
16/03/2012 23:23
Nie wiem czemu, ale Dyrekcji Szkoly w Jasienicy nie odpowiada obecny Ksiądz Proboszcz, pytanie czemu? Za dużo robi dobrego? Za dużo wkłada pracy w kościół, za inicjatywe powstania Przedszkola? Jest może zbyt prawy, osobą która mówi to co myśli ?
Wiadomo kto jest inicjatorem tych wszystkich zadym, Pani A.B i E.S.
qwsaq
21/03/2012 00:12
to i tej nowej nie odpowiada?
miau
21/03/2012 17:21
Na szczęście temat Lemańskiego odszedł do przeszłości. Ten pan w Jasienicy zrobił już wszystko co miał do zrobienia, bo wyczerpała mu się lista tych do likwidacji. Teraz nudziłby się okrutnie.Pozdrawiam serdecznie!!!
Aga
09/04/2012 17:39
droga Ago to nie ta strona :)
***
11/04/2012 16:55