TVP Info Interwencje – Wólka Kozłowska: O proteście mieszkańców przeciw budowie sortowni

Sprawą protestów mieszkańców Wólki Kozłowskiej i Dębinek przeciwko planom wybudowania sortowni i kompostowni  znów zainteresowała się telewizja. Tym razem materiał na ten temat pojawił się w programie Jolanty Erol “Interwencje” z dnia 1 grudnia 2011 r.

Oprócz rozmowy z protestującymi mieszkańcami i dyrektorem Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tłuszczu Mariuszem Dembińskim, materiał zawiera fragment sesji Rady Miejskiej oraz wypowiedzi radnego Dariusza Kura i burmistrza Pawła Bednarczyka.

Cały program jest dostępny pod adresem:

http://www.tvp.pl/warszawa/publicystyka/interwencje-jolanty-erol/wideo/01122011/5771738

 

 

Reklama

Komentarze (29 )

  1. Jakbym ja miał taką wiedzę jak Ci mieszkańcy też bym po testował:
    - na sortowni będzie spalarnia plastików
    -odpady będą wylewane na kompostownie
    itp

    Burmistrz nie chce im wyprowadzać z błędu i rozmawiać -bo nie chce realizować tego projektu żeby zasługi oszczędności kosztów za śmieci z kieszeni mieszkańców nie przypadły Panu Czarnogórskiemu.

    Radni mieli możliwość zagłosowania za wnioskiem burmistrza, przeciw, lub odrzucić głosowanie nad wnioskiem…

    W każdej z opcji widać burmistrz odpowiedzialność zrzuca na radnych ;)

    Oni wszyscy są winni !!!

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +1 (ocen: 1 )
  2. Burmistrz znów mija się z prawdą. Ludzie nie chcą sortowni.
    Ludzie nie wierzą burmistrzowi, dlatego nie chcą sortowni
    Ludzie nie wierzą, bo burmistrz izoluje się od społeczeństwa, bo z nimi nie rozmawia.

    Ludzie wypowiedzi swoich nie opierają na faktach, bo ich nie znają. Wypowiedzi opierają na plotkach, bo Mietek powiedział, bo Kryśka gadała.

    Burmistrz nie pojechał do mieszkańców i nie przedstawił faktów, bo musiałby zbudować tą sortownię, a całe zasługi i tak spłynęły by na czarnogórskiego. Dlaczego burmistrz nie pojechał do mieszkańców ? Wygodniej jest siedzieć na stołku i nic nie robić jak robić coś!!! Cała naga prawda o naszym burmistrzu. Po co robić, jak można nic nie robić i też brać pieniądze. Pieniądze i to nie małe.

    Rozliczymy go za 3 lata z tego nieróbstwa, a może i wcześniej.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +2 (ocen: 2 )
  3. Mi osobiście wątek sortowni / spalarni jest obojętny.

    Jak powstanie takie miejsce to ok bo gmina będzie wreszcie zajmować się swoimi śmieciami. Tyle, że nie jest to kwestia samego pobudowania. Wraz z budową powinien zacząć się proces wpajania ludziom konieczności segregowania swoich śmieci (np nauka w szkole od małego, mniejsze stawki za posegregowane śmieci aniżeli za jeden worek gdzie jest wszystko razem)

    Jeśli nie powstanie to też nie przeszkadza mi to (biorę pod uwagę to że w takim przypadku za rok cena wywozu śmieci może wzrosnąć np. o 100%). Mam tylko nadzieje, że Ci co protestują mają też tego świadomość i nie będą za rok płakać że śmieci takie drogie – zwłaszcza jak zostaną przymuszeni do podpisywania umów na wywóz śmieci. Inne miasta idą jeszcze dalej i straż miejska sprawdza czy takie umowy są podpisane i czym dany właściciel pali w piecu.

    Co do całej sytuacji. Moim zdaniem od początku jest ona źle prowadzona.
    Rozumiem mieszkańców, że mają złe wspomnienia z wysypiskiem. Wody na 100% nie mają zdatnej do picia. Smród też był na 100%. Tyle że to jest cały czas kwestia wysypiska i to z technologią z lat… no właśnie, czy tam była jakakolwiek technologia?
    Z drugiej strony to wiedza ich jest na temat obecnej technologii znikoma. Widziałem sortownię, która działa i jej wpływ na otoczenie jest zerowy.

    Mieszkańcy ci powinni mieć doprowadzony wodociąg gratis, wywóz śmieci mieć za darmo. To im się należy jak psu miska. Gdy powstała idea budowy sortowni władze powinny wziąć mieszkańców na wycieczkę i pokazać gdzie taka sortowania już działa i jak to wygląda. Przedstawić na czym polega cała idea segregacji i jakie są konsekwencje braku powstania takiej inwestycji. Zaproponować ewentualnie jakieś odszkodowania lub wykup nieruchomości.

    Pewne jest natomiast, że o agroturystyce w takiej miejscowości można zapomnieć. Ale w sumie to i nawet teraz można zapomnieć.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: 0 (ocen: 0 )
  4. Dlaczego burmistrz wydał 80 tyś.
    na dokumentacje do wniosku na sortownię-kompostownię skoro wiedział (a wiedział!) o zaniechaniu dalszej realizacji projektu?

    Do czyjej kieszeni te pieniądze trafiły?

    Prokuratura powinna zająć się tym tematem.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +1 (ocen: 1 )
  5. Głosowałam na pana Bednarczyka,
    po raz kolejny czuję się oszukana przez niego. Mieszkam w bloku z rodzicami i swoimi dziećmi, (obok pan mieszkał) za śmieci za całą rodzinę płacę prawie 50zł miesięcznie.

    Za rok dzięki panu będzie to najprawdopodobniej 100zł, jak nie 150zł

    Dziękuję panu bardzo

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +2 (ocen: 2 )
  6. Nas mieszkańców bloków brak sortowni dotknie najbardziej. Burmistrz wraz z zastępcą mają domy i poradzą sobie z tym. Mogą skorzystać z pomysłu przewodniczącego naszego osiedla i palić śmieci w celach grzewczych. My w bloku nie mamy takich możliwości.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +1 (ocen: 1 )
    • Co was skłoniło, do wybrania na przewodniczącego osiedla tego typa?
      Nie znacie go? Wystarczy spojrzeć, koleś burmistrza i kliki. Co on zrobił dla centrum odkąd jest na tej funkcji? Jakie wnioski złożył?
      “Palenie śmieci w celach grzewczych” …ta wypowiedz mówi co nieco *** o tym panu, gdyby go ktoś nie znal z…ochrony:)

      [*** wyraz usunięty - moderator]

      VA:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: +1 (ocen: 1 )
  7. o jakich zasługach Pana Czarnogórskiego mówimy, bo ja nie rozumię – chyba o tym że razem z Panem Białkiem wypłacili ponad 600 tys zł odszkodowania za wysypisko jednemu z przedsiębiorców, za nic.

    A może o tym że kanalizacja wybudowana obok Pana Czarnogórskiego – jedyny odcinek wybudowany przez całą kadencję – jest do rozbiórki, czy on się nie wstydził jak koparka stała obok niego przez całą zimę w jednym miejscu aż w końcu ją ukradli. Wstyd 100metrów kanalizacji przez całą kadencję zbudowali a teraz trzeba ją rozbierać, wstyd żeby miasto nie było zwodociągowane i skanalizowane, jak wioski w innych gminach mają wodociągi i kanalizację.

    A może zasługą jest rozbiórka fundamentów pod halę sportową i tu znowu wstyd, wioski mają hale sportowe a miasto Tłuszcz nie ma.

    To może gminne centrum kultury – nie to kolejny obciach

    Już wiem wybudowali boisko w Jarzębiej Łące – wydali 70 tys zł, są faktury a mieszkańcy boiska jeszcze nie widzieli, aż się w prokuraturze znaleźli – to dopiero wstyd

    Pozostała jeszcze sprawa budynku na stadionie – też będzie do rozbiórki, chyba że zapłacą 75 tys zł za legalizację

    A jeszcze wrócę do sprawy wysypiska, które zostało zrekultywowane, przez to że dopuścili do zawyżenia wysokości przez dzierżawcę – gminę czeka zwrot pieniędzy do funduszu ochrony środowiska lub kolejna legalizacja za 150 tys zł

    ale to była władza

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: -1 (ocen: 1 )
    • Masz RACJE XXX
      Duet Białek & Czarnogórski nie zasłużyli sie.

      Ale WY (Bednarczyk & Banaszek) wcale nie jesteście lepsi.
      Uważajcie – bo w takim tempie działania na niekorzyść gminy skoczycie kadencje jeszcze gorzej.

      Szkoda, że gmina Tłuszcz ma takich “amantów władzy” którzy po “ślubie” okazują się tacy niezaradni :/

      VA:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: +1 (ocen: 1 )
    • Chciałem tylko zauważyć. Jeden tylko osobnik w gminie mówi “ja nie rozumię”.

      VA:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: +1 (ocen: 1 )
      • Tak, zresztą kto inny by pisał takie dyrdymały, nie w temacie, zwykłe obrzucanie błotem żeby nie było widać jego poplamionego garniturka. Odwracanie uwagi. Szkoda że zamiast takich zabaw internetem, nie stać władzy na rzetelną politykę informacyjną, no ale czego oczekiwać od takich gospodarzy co mają ludzi w miejscu gdzie słońce nie dochodzi. Co ciekawe dla nich faktycznie kampania wyborcza trwa w najlepsze, widać wyraźnie że władza jest dla nich celem samym w sobie a nie środkiem do wykonywania służby społecznej jak to być powinno w cywilizowanym, demokratycznym, podobno europejskim kraju. Patrząc na to ma się wątpliwości gdzie my żyjemy, no i ogólny niesmak. I w sumie dobrze, skoro się nadają tylko do prowadzenia kampanii, to polegną z kretesem, i nic tego nie zmieni, najgorsze nawet kąpiele błotne jakie nam, wyborcom, zafundują. Trzeba przeczekać, albo jak się uda, odwołać wcześniej. Tłuszcz zasługuje na więcej niż kolejna podpierająca się pijarem władza osób zdolnych jedynie do siania wiatru.

        VA:F [1.9.12_1141]
        Poparcie: 0 (ocen: 0 )
  8. XXX (a może panie Waldku lub panie Pawle-bo skąd taka wiedza?) nie zmieniajmy tematu (to charakterystyczne dla tej ekipy, aby odwrócić uwagę od siebie).

    Tu rozmawiamy o bieżących sprawach i wydarzeniach. Białek i Czarnogórski to już historia. Wybory były rok temu, a wy wciąż prowadzicie kampanię wyborczą. Weście się w końcu lenie za robotę!!!

    XXX zobaczymy czym się popiszecie? Po roku delikatnie mówiąc nie ma zachwytu.

    To zmarnowany rok dla gminy. Święci też nie jesteście. Inwestycje leżą i kwiczą, finanse – ostatnia co wiedziała o co chodzi zwolniła się we wrześniu. Do tego ekipa prawna, co produkuje buble, wystarczy wnikliwie poczytać BIP. BIP, który nie jest zgodny z ustawą. Może porozmawiamy o tym?

    Za robotę, a nie tylko ploty i wymówki. Ja za 3 lata już na was nie zagłosuję, inni drugi raz też nie dadzą się oszukać.

    Poprawcie się, bo będziemy oliwić kółko.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +1 (ocen: 1 )
  9. Ja mam taczkę z dobrym kółkiem to pożyczę.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +1 (ocen: 1 )
  10. Podobnie jak przedmówcy odnoszę wrażenie, że urzędowi w ogóle nie zależy na rozsądnym rozwiązaniu problemu śmieci na terenie naszej gminy. Cała sytuacja niestety, ale jest idealną wymówką dla burmistrzów, aby nie realizować tej inwestycji, która nie jest łatwa, ale za to jest najlepszym rozwiązaniem z możliwych w obecnym czasie. Przystąpienie do Unii Europejskiej narzuca na RP również obowiązki, na naszą gminę również. Jednym z nich jest gospodarka własnymi odpadami przez gminy. Jedną z metod zagospodarowania tych odpadów jest budowa sortowni, drugą to spalarnie śmieci.

    Z dwojga złego, ja jestem za tą pierwszą, dlatego też zawalczę tą wypowiedzią o to, aby przekonać mieszkańców i burmistrza, (choć dziś powinienem mieć to w d.)
    Wysoka ocena przez ekspertów z Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Projektów Unijnych i sam fakt, że projekt zakwalifikował się do dofinansowania (jako jeden z sześciu na Mazowszu) świadczy tylko o jego pozytywnych walorach nie tylko ekonomicznych (dla nas mieszkańców), ale również ekologicznych. Pod kreską na liście rankingowej znajdują się następne gminy i firmy, które również ubiegały się o dofinansowanie, niestety ich wnioski otrzymały gorszą punktację, ale w obecnej sytuacji, którą można nazwać samodyskwalifikacją, bardzo chętnie wezmą nasze 1,6 mln złotych dofinansowania. Miałem wgląd w projekt i powiem, że rozwiązania w nim zawarte bardzo mocno do mnie przemawiają. Sortownia i kompostownia to nie wysypisko śmieci! Tu ruch jest ciągły jak na linii produkcyjnej w fabryce. Niestety większość osób w sposób nieświadomy nie dostrzega różnicy, a szkoda.

    W swoim gospodarstwie domowym zdecydowałem się na segregację śmieci od samego początku podpisując umowę z firmą z Wyszkowa. I to naprawdę nie boli. Mało tego nie rozdzielam śmieci na 3 worki (ogólne, szkło, plastik), ale nawet na plus trzy własne(papier,metal, aluminium), które wywożę sam na skup. Odzyskując w ten sposób około 200zł rocznie, do czego również innych zachęcam.
    Argumenty, których używają protestujący potwierdzają tylko moje obawy o braku znajomości założeń projektu, których to burmistrz nawet nie pokusił się, aby przedstawić mieszkańcom, a sądzę, że jednak powinien. Takie działanie jest bardzo wygodne dziś, lecz nie zaprocentuje w przyszłości i zapewne wpłynie na dość znaczący wzrost opłat za odbiór śmieci w przyszłych latach, nie wspominając już o prawdopodobnie karach jakie będziemy musieli z tego tytułu płacić do UE. O czym się niestety nie mówi dziś.
    Obawy, że to autor projektu, czyli były zastępca – Czarnogórski, zbierze chwałę za całą inwestycję w moim odczuciu świadczą tylko o braku troski o dobro swoich mieszkańców, a troskę o to, aby na przyszłe wybory nie wyhodować sobie silnego kontrkandydata.

    Skoro burmistrz nie chce podjąć decyzji, zrzucając ją na radę. Rada również nie chce tego ciężaru wziąć na siebie, to w moim odczuciu najlepszym rozwiązaniem będzie referendum ogłoszone w tej sprawie. Niech może zatem mieszkańcy zdecydują, a burmistrz do tego czasu powstrzyma się od decyzji ostatecznej, przedstawiając społeczeństwu szczegółowo założenia całej inwestycji. Takie rozwiązanie chciałbym zaproponować i mam nadzieję, że uzyska ono aprobatę.

    Ps. Dziękuję za uwagę. I choć nie lubię zabierać głosu, czasem nie mogę się powstrzymać, gdy widzę, jak ktoś popełnia grzech zaniechania.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +1 (ocen: 1 )
  11. Nic dodać nic ująć, szkoda tylko, że mamy nieudolnego pseudo burmistrza. Który otacza się ludzmi podobnymi do siebie, a decyzję podejmuję Anioł Stróż.
    A Stacja Tłuszcz powinna rzetelnie poinformować mieszkańców, czym to będzie skutkowało m.in. 3x większymi cenami śmieci.

    Jeśli burmistrz nie chce bądz nie umie tego zrobić, zróbcie to Wy DLA DOBRA MIESZKANCÓW!!!!!!!!

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +1 (ocen: 1 )
  12. cała prawda wygląda tak:

    STAN GMINY NA ZAKOŃCZENIE KADENCJI:

    1. Pan Czarnogórski i Białek nie mogą pogodzić się z porażką, więc będą chcieli się odegrać nowemu burmistrzowi.
    2. Komentarz – Ex informatyka – skąd mieszkaniec wiedziałby, że wniosek był dobrze oceniony na pozycji 16.
    3. Dlaczego autor nie napisał, że w tym naborze wszystkie wnioski otrzymały pieniądze, kto tylko je chciał, w innych naborach wniosków pieniędzy wystarczało na 10% wniosków, gminy nie chciały inwestować w śmieci.
    4. Poprzednia władza poniosła porażkę i to dwukrotną z wysypiskiem. Po pierwsze zapłacili przedsiębiorcy ponad 500 tysięcy złotych, po drugie teraz trzeba będzie legalizować wysokość wysypiska i tu pewnie zabraknie 100 tysięcy złotych.
    5. Zmarnowali całą kadencję nie budując kompletnie nic:
    - w 70% miasta brakuje kanalizacji
    - w 100% wsi brakuje kanalizacji
    - w 40% miasta brakuje wodociągów
    - w 90% wsi brakuje wodociągów
    - w gimnazjum brakuje hali sportowej
    - w mieście centrum kultury to 100 letnia obora
    - w mieście nie ma porządnej ulicy z ładnym chodnikiem, ścieżką rowerową, lampami, ławkami, koszami, drzewkami i trawnikami.
    5. a w sąsiednim wyszkowie
    - całe miasto zwodociągowane i skanalizowane
    - 3 orliki
    - kilka hal sportowych
    - piękne drogi
    - centrum kultury
    6. ale za to musimy teraz płacić z naszych podatków za rozbiórki
    - fundamentów pod halę sportową(zmarnowane 100 tysięcy złotych)
    - szatnia na stadionie (zmarnowane 70 tys zł)
    - odszkodowanie za wysypisko śmieci 500 tys zł
    - legalizacja wysypiska śmieci (zmarnowane 100 tys zł)

    cóż tu więcej dodać – straszne rzeczy, że niektórzy próbują zabłysnąć i się wypromować na śmieciach

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: -1 (ocen: 1 )
  13. pytanie gdzie byla poprzednia władza, nie uzgadniała z mieszkańcami lokalizacji sortowni a teraz poprzedni zastępca Czarnogórski w wywiadzie na żywo mówi, że obecny burmistrz powinien zatrudnić negocjatora. Wydali zapewne dziesiątki a może nawet setki tysięcy na plany, a teraz szukają negocjatora. Przez trzy lata nie uzyskali żadnej decyzji, więc nie ma szans na to aby uzyskać je teraz. Jak można napisać raport środowiskowy z takimi głupotami, widać że nie czytali go Radni, ale też poprzedni i obecni burmistrzowie

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: -1 (ocen: 1 )
  14. Poprzednia władza, to przeszłość. Nie rozmydlajmy tematu. Mówmy o teraźniejszości i o przyszłości. Jaką receptę na gospodarkę śmieciową mamy dziś w gminie tłuszcz? Spalarnia śmieci?

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +1 (ocen: 1 )
  15. Ocena projektu na sortownię dla Gminy
    Max możliwe dofinansowanie uzyskane 85%
    Suma trzech ocen 95%
    http://mazowia.home.pl/data/notices/wstepna_4.2.pdf

    też znalazłem, choć nie jestem informatykiem
    Wszystko jest w sieci.
    Wprawdzie to ocena wstępna działania 4.2 później prawdopodobnie były jeszcze jakieś zmiany.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +1 (ocen: 1 )
  16. Konsekwencje takiej czy innej decyzji (każdej decyzji) powinny być znane wszystkim mieszkańcom. Bo znów nami manipulują jak podczas wyborów.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +1 (ocen: 1 )
  17. Widać, że nikt z tymi ludźmi nie rozmawiał. Ludzie mają prawo się bać, ale można było zorganizować pogadankę z ekspertem na temat działania nowoczesnej sortowni lub zrobić wycieczkę przedstawicieli mieszkańców do takiego obiektu. Sami mogliby ocenić, czy śmierdzi i czy zagraża to komfortowi życia.
    Szkoda, że ludzie zostali olani i pozostawieni własnym domysłom.

    Myli się Pan Panie Pawle. Nie wygrali mieszkańcy. Wszyscy stracili, a wygrał strach, niewiedza, brak rozmowy i zrozumienia.

    Nowoczesne formy segregacji śmieci są obwarowane drakońskimi normami ekologicznymi, by były bezpieczne dla pracowników i mieszkańców. Trzeba tylko to umiejętnie i rzetelnie pokazać.

    Strach ma wielkie oczy co widać po wypowiedziach mieszkańców, choć wydaje mi się, że oni po prostu, po ludzku mają żal, że się ich lekceważy i nie próbuje nawet wysłuchać.

    Monopolistą będzie dalej MPO z Ostrołęki, a brak konkurencji to wysokie ceny.

    p.s. Nie ma chyba co się w tym wątku rozpisywać o poprzednikach, bo to chyba już lekko “przeterminowany” temat. Trzeba żyć teraźniejszością, a nie ciągle babrać się w historii (a może histerii…).

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +1 (ocen: 1 )
  18. Dlaczego trzeba za kazdym razem sprawdzać Panią od zamówień publicznych, która robi błędy w przetargach. W postepowaniu na zywnośc jest błąd w paragrafie 2 SIWZ termin wykonania zamówienia 02.01.2012 a w umowie od 01.01.2012. Panie burmistrzu wstyd zawiodłam się następny raz.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +1 (ocen: 1 )
  19. Błąd to błąd- fakt, ten nie podlega dyskusji.
    A wytłumaczenie będzie, takie jak zawsze. To nie jest błąd, tylko błąd pisarski.
    buhahahahahaha

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +1 (ocen: 1 )
  20. z ta wulka kozłowska to chyba zasłona dymna, zeby nikt nie zauwazył, ze w tej kadencji i juz niedługo powstanie w postoliskach prywatny zakład utylizacji rzeczy niebezpiecznych… Nie ma co sie martwić, a smieci z polski juz do nas jadą

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +1 (ocen: 1 )
  21. Za kadencji Białka panu L. &syn nie udało się uruchomić legalnego śmieciowiska. Zmiana władzy i biznes rusza. Bardzo zaskakujące.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +1 (ocen: 1 )

Dodaj komentarz