Takie ustalenia ostatecznie przyjęła spółka PKP PLK S.A. ogłaszając pod koniec września przetarg na wykonanie projektu i przeprowadzenie modernizacji linii E-75. Oznacza to, że mimo wcześniejszych obaw – nie grozi nam likwidacja mniejszych przejazdów.
Jest to dla wielu mieszkańców bardzo korzystna wiadomość, gdyż widmo „przecięcia” gminy torami bez wystarczającej liczby przejazdów, niejednej osobie spędzało sen z powiek. Wszystkie przejazdy kolejowe na terenie naszej gminy zostaną. Burmistrz Paweł Bednarczyk wraz z Przewodniczącym Rady Krzysztofem Gajcym i radnym Henrykiem Wójcikiem spotkali się z przedstawicielem spółki PKP PLK S.A., odpowiedzialnym za modernizację linii wiodącej przez Tłuszcz, Jerzym Korzeniowskim. Ten zapoznał delegację z Tłuszcza z koncepcją przebudowy linii E 75.
ZMIANY DLA MIASTA
Przejazd w Tłuszczu przyporządkowano do kategorii A, co w fachowym języku oznacza, że jego kwalifikacja się nie zmieni. Nie przewidziano niestety budowy wiaduktu ani tunelu dla samochodów. Takie rozwiązanie znacznie ułatwiłby życie mieszkańcom podzielonego torami miasta, zwłaszcza, że po modernizacji linii E-75, pociągi mają jeździć o wiele szybciej.
Przy tłuszczańskim dworcu zostanie wybudowane jedynie przejście podziemne dla pieszych, a rozpadająca się kładka – rozebrana.
ZMIANY DLA GMINY
Wszystkie pozostałe przejazdy będą zakwalifikowane do kategorii B – to znaczy, że będą na nich zainstalowane półrogatki i sygnalizacja świetlno-dźwiękowa. Jak zapewnił nas burmistrz, żaden z obecnie istniejących przejazdów nie jest przeznaczony do likwidacji.
Modernizacja linii kolejowej wiąże się także z przebudową peronów na stacjach: Jasienica, Chrzęsne, Mokra Wieś. Budynki z kasami biletowymi nie znajdują się jednak w zakresie projektu. Są więc dwa wyjścia – albo będą rozbierane, albo ich remont będzie finansowany ze środków przewoźników, np. Kolei Mazowieckich.
Największe zmiany czekają jednak stację w Tłuszczu – docelowo pozostaną tu trzy perony, które będzie trzeba wybudować od podstaw.
Termin składania ofert w przetargu na modernizację linii E-75 mija 31 października 2011 r. Wykonawca będzie miał maksymalnie 36 miesięcy na zakończenie prac. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to w 2015 roku podróżni będą mogli korzystać z nowych peronów, wiat przystankowych i bezpieczniejszych przejazdów.
PRZEBUDOWA LINII WARSZAWA-BIAŁYSTOK:
CO SIĘ ZMIENI W NASZEJ GMINIE?
- ze względu na zmianę geometrii torów i ogólny zły stan, zostaną wykonane nowe perony,
- na stacji w Tłuszczu zostaną wybudowane trzy perony wyspowe (dwa o długości 400 m i jeden o długości 200 m),
- dojścia do wszystkich peronów będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- w Tłuszczu, w okolicach dworca, zostanie wykonane przejście pod torami wyposażone w windy dla osób niepełnosprawnych. Istniejąca obecnie kładka zostanie rozebrana,
- w Tłuszczu w miejsce istniejących nastawni ma zostać wybudowane Lokalne Centrum Sterowania, które będzie miało zdalną kontrolę nad 51 zwrotnicami,
- wszystkie obecne przejazdy przez tory zostaną.
CIEKAWOSTKI O MODERNIZACJI
- przebudowa obejmie około 66 km trasy na odcinku od stacji Warszawa Rembertów do Sadownego,
- po modernizacji pociągi pasażerskie będą mogły jeździć na tym odcinku z prędkością do 160 km/h,
- prędkość w ruchu towarowym ma wynieść do 120 km/h,
- układ geometryczny torów, peronów, obiektów inżynieryjnych, urządzeń trakcyjnych, układów zasilania i zabezpieczenia związane z ochroną środowiska – będą już dostosowane do prędkości 200 km/h,
- na odcinku od Warszawy do Wołomina zaplanowano cztery tory – dwa dla ruchu podmiejskiego i dwa dla pociągów dalekobieżnych. Usprawni to ruch pociągów i uniezależni ruch lokalny od opóźnień pociągów regionalnych,
- część trasy zostanie otoczona ekranami akustycznymi,
- modernizacja jest finansowana z Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”,
- likwidacja przejazdów w poziomie szyn i budowa skrzyżowań wielopoziomowych zostały przewidziane dopiero w II etapie modernizacji linii. Obecnie jej termin nie jest znany.
PRZEBUDOWA LINII WARSZAWA-BIAŁYSTOK: OPINIA BURMISTRZA PAWŁA BEDNARCZYKA
Nie jesteśmy w pełni zadowoleni z zaproponowanych rozwiązań. Najlepszym wyjściem dla naszej gminy byłaby budowa wiaduktu na przejeździe w Tłuszczu, na drodze wojewódzkiej 634. Niestety nie mamy tutaj żadnego wsparcia ani ze strony kolei, ani samorządu województwa mazowieckiego. Na przebudowę tej trasy przygotowano dokumentację projektową, jednak narysowano tam jedynie rondo, bez tunelu czy wiaduktu nad torami.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Zapraszam do podpisywania, nie bądżcie obojętni!
http://chirurgia-dziecieca-dla-wolomina.pl/podpisz.html
Tomek
22/10/2011 22:13
Popieram w 100% i zachęcam do podpisywania, nie zajmuje to wiele czasu a każdy podpis jest ważny!
Kto raz jechał w ciągu dnia na Niekłańską wie o czym mowa, a dziecko całą drogę cierpi!
Poświęć 1 minute i się podpisz.
http://chirurgia-dziecieca-dla-wolomina.pl/podpisz.html
Radosław Balicki
24/10/2011 20:26
P.S. Bądzmy w tej sprawie bardziej aktywni niż w: Nivea 100 placów zabaw na 100-e urodziny gdzie plac przeszedł nam koło nosa.
Radosław Balicki
24/10/2011 20:30
nie wiem czy to dobry pomysł żeby w wołominie była chirurgia dziecięca.
poziom świadczonych przez ten szpital usług jest według mnie dość niski i wolę jechać z dzieckiem na niekłańską i mieć pewność że mi pomogą a jak powstanie taki oddział w wołominie to już mnie niekłańska nie przyjmie bo powiedzą że mam szpital w rejonie.
może niech lepiej wołomin skupi się na dotychczasowych oddziałach żeby poprawić fachowość usług bo jak do tej pory strach tam chorować i rodzić dzieci.
...
15/04/2012 01:58
Białystok miał szczęście- Kononowicz nie przeszedł. Deklarował się, że nic nie będzie.
Tłuszcz tego szczęścia nie miał. Budżet jest grabiony przy każdej możliwej okazji, a pieniądze z niego rozdawane kolesiom nowej “lepszej” władzy???
STOP
15/04/2012 14:58
A co ma piernik do wiatraka?Artykuł o kolei,komentarze o szpitalu.Moderatorze,patrzysz i nie grzmisz?
antymason
16/04/2012 11:38