ST 14(67)/2012 Co dalej w sprawie wiaduktu?

Proponowane rozwiązanie komunikacyjne dotyczące budowy wiaduktu nad torami kolejowymi w Tłuszczu (kliknij, aby powiększyć mapkę)

Zarządcy dróg przedstawili kolejarzom propozycje rozwiązań komunikacyjnych. Kolej planuje wykonanie dokumentacji projektowej wiaduktu jeszcze do 2015 roku w ramach zamówienia dodatkowego.

PKP PLK S.A. przysłały do gminy pismo, aby uzgodniła z zarządcami dróg, zlokalizowanych w sąsiedztwie przejazdu PKP w Tłuszczu, proponowany przebieg rozwiązań komunikacyjnych, w tym wiaduktu oraz możliwości wjazdu i zjazdu. 6 listopada 2012 r. odbyło się spotkanie władz gminnych, przedstawicieli Powiatu Wołomińskiego i Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Podczas spotkania wypracowano rozwiązanie komunikacyjne, które zostało później przesłane do PKP PLK S.A odpowiedzialnego za modernizację przechodzącej przez Tłuszcz linii kolejowej E75 Rail Baltica.

Rozwiązanie zakłada wykorzystanie istniejących i projektowanych dróg, których powstanie założono w tłuszczańskim Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego. – To rozwiązanie jest najtańsze dla zarządców dróg – wyjaśnia burmistrz Paweł Bednarczyk. – Kolej zobowiązała się do budowy samego wiaduktu, bez dróg dojazdowych. Zaproponowany przebieg w żaden sposób nie ingeruje w istniejącą zabudowę i opiera się na rozwiązaniach już zawartych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

Teraz pozostaje czekać na reakcję PKP PLK S.A. Spółka zaakceptuje propozycje zarządców dróg albo wniesie swoje uwagi. Z pism, które otrzymała gmina wynika, że PKP PLK S.A. jeszcze w tym okresie programowania unijnego (czyli do roku 2015), w ramach zamówienia dodatkowego do prowadzonej modernizacji, wykonana dokumentację projektową dla wiaduktu.

Maciej Puławski

 

[AKTUALIZACJA 29.11.2012]

Dzięki interwencji jednego z mieszkańców dodajemy również mapę ułożoną bardziej poprawnie.

Propozycja rozwiązań komunikacyjnych - wersja obrócona

Reklama

Komentarze (25 )

  1. “To rozwiązanie jest najtańsze dla zarządców dróg – wyjaśnia burmistrz Paweł Bednarczyk.”

    W moim odczuciu planowanie takiej inwestycji nie powinno się tylko obijać o kasę. To nie są plany na rok, czy dwa, ale na lata, więc nie ma co oszczędzać, bo od tego będzie zależeć dalszy rozwój miasta i wygoda dla mieszkańców.
    Uważam, że przedstawiony projekt nie uwzględnia wygody mieszkańców, bo aby przejechać na drugą stronę torów trzeba będzie nadrabiać sporo drogi.
    Czy naprawdę nie można wykorzystać tych terenów lepiej, aby zorganizować łatwiejszy i przede wszystkim krótszy dojazd do wiaduktu? Można do tego celu wykorzystać np. targowisko, o którym i tak mówił burmistrz, że planuje je przenieść w związku z inwestycją.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +8 (ocen: 14 )
  2. Myślę, że warto w tym celu zorganizować jakąś konsultację społeczną, aby mieszkańcy mogli przede wszystkim dowiedzieć się o ograniczeniach oraz zaproponować oczekiwane rozwiązania.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +5 (ocen: 9 )
  3. Czy naprawdę musi być wiadukt?
    Czy nie może być tunel, który byłby korzystny i dla pieszych i nie wymagał by przebudowy istniejącej sieci dróg (koszty!)
    Wydaje mi się, że Ząbki nie mają lepszych warunków terenowych od Tłuszcza a tam buduje się tunel.
    Przecież budowa wiaduktu to wielkie prace ziemne i duże ilości betonu i stali. Czy piesi będą przechodzić po wiadukcie na drugą stronę? A jak z czasem wykonania, czy krócej będzie trwało wykonanie tunelu czy wiaduktu?
    To jest inwestycja, która powinna brać pod uwagę wygodę korzystania z niej przez dziesiątki lat i pieszych i zmotoryzowanych. Nie sztuka wdać miliony złotych a potem całe lata będziemy narzekać.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +5 (ocen: 11 )

    Ireneusz
    20/11/2012 16:54

    • Obawiam się, że wykonanie tunelu musiałoby się odbyć przed modernizacją torów, a tu będzie odwrotnie, bo nasze władze przespały okres kiedy można było zgłaszać wątpliwości i sugestie…

      Jeśli dobrze kojarzę Ząbki w odpowiednim czasie (w trakcie wydawania decyzji środowiskowej) zgłosiły swoje sugestie i postulaty i PKP je zaakceptowało.

      VA:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: +7 (ocen: 13 )
      • Dokładnie. Władze przespały etap projektowania, kolejna historia pokazująca jaki operatywni byli Pan Klocek i Pan Białek.

        VA:F [1.9.12_1141]
        Poparcie: +1 (ocen: 5 )

        Mic75
        25/11/2012 23:10

  4. Była akcja wiadukt dla Tłuszcz, była telewizja i wypowiedzi mieszkańców że wiadukt musi być i nikt nie niema nic przeciwko :-)
    A teraz zapowiada się na akcje NIE DLA WIADUKTU!!!
    No bo przecież było tak dobrze jadą od centrum w kierunku na Jasienicę ,,ocierało” się tylko o przejazd i już droga wolna (a po drodze oczywiście Bliska) a jak wybudują ten wiadukt to trzeba będzie jadąc od centrum w kierunku Jasienicy wjechać na jedno rondo i nową drogę (obecnie chodnik między targowiskiem a starą zawodówką)wjechać na drugie rondo (obecnie skrzyżowanie przy strzyża) kierować się w kierunku Górek i na kolejnym rondzie (zaraz za pierwszym mostem) wjechać na nową drogę która prowadzi do kolejnego ronda które będzie za stacją LPG i Batorym i już jesteśmy na starej dobrej drodze.

    Dla mnie osobiście zaprezentowana propozycja wiaduktu jest w porządku i przede wszystkim w eliminuje stanie i gapienie się na zamknięty przejazd.
    Ale jak to w naturze polaków jest (a w komentarzach już to widać)nic nikomu się nie podoba bo:
    -czemu wiadukt a nie tunel (jak by był tunel to czemu nie wiadukt),
    -czemu ten burmistrz a nie inny (wstęgę otwierająca oraz zaszczyty i tak przepisze sobie burmistrz z następnej kadencji),

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: 0 (ocen: 16 )

    Grzegorz
    23/11/2012 10:16

    • Szanowny Grzegorzu. Nie wystarczy postawić wiadukt dla samego wiaduktu. Równie dobrze można postawić do na przejeździe w kierunku Postolisk i co jest wiadukt? Jest… Ale czy spełnia swoją rolę, czy poprawienie sytuacji mieszkańców pod kątem wygodnego przejazdu? Wątpliwe.

      W mojej ocenie (ocenie kierowcy i mieszkańca) to rozwiązanie nie jest dobre. Fakt usprawni ruch ale tylko dla jadących od Wołomina, a miał być usprawnieniem dla mieszkańców…

      Jeśli ma być tylko kolejnym sukcesem dla władzy lokalnej to ok… Jeśli ma przede wszystkim być usprawnieniem dna nas, mieszkańców, to moim zdaniem podane wyżej rozwiązanie nim nie będzie.

      VA:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: +6 (ocen: 14 )
      • Oczywiście ma Pan absolutna racje w sprawie wiaduktu. Trzeba sobie tylko zadać podstawowe pytanie: na jakiej drodze będzie ewentualnie wybudowany wiadukt? Odpowiedz prosta na drodze WOJEWÓDZKIEJ NR 634.
        Też bardzo bym chciał żeby było np tak żeby wiadukt zaczynał się mniej więcej od terenu starej zawodówki na górze powstało szerokie rondo i zjazd w kierunku Wołomina i na drugą stronę torów ale takie rozwiązanie pewnie wiązało by się z wyburzeniami i kosztami.

        VA:F [1.9.12_1141]
        Poparcie: +3 (ocen: 7 )

        Grzegorz
        26/11/2012 10:10

        • Nie sądzę, aby to był tak znaczący koszt na przestrzeni dalszych lat użytkowania, aby nie wykorzystać do tego terenów z np. dzisiejszego targowiska.
          Tak jak mówiłem jest to inwestycja na lata, więc koszty nie powinny grać głównej roli. W tej sytuacji odnoszę wrażenie, że projektujący chcą aby to było jak najmniejszym kosztem, aby tylko wybudować. niech mieszkańcy przestaną gadać, bo wiadukt będzie. Ale, że rozwiązanie ni przypiął ni przyłatał to już inna kwestia… Władza będzie mogła się pochwalić, że wiadukt jest.

          Dlaczego nikt, że przeprowadza konsultacji społecznych? Ankiet, czy chociażby spotkań z mieszkańcami, aby wszystko wyjaśnić?
          Znów przez opieszałość władzy obudzimy się z ręką w nocniku, bo PKP wspólnie z zarządcą drogi 634 zaprojektują wiadukt jak będą chcieli, i tak, aby było najtaniej, a nie na korzyść mieszkańców.

          VA:F [1.9.12_1141]
          Poparcie: +6 (ocen: 10 )
  5. A dlaczego nie tunel?
    1. Najmniejsze prace ziemne, wiadukt to co najmniej 7 m nad torami (a więc wysoki nasyp) chyba, że estakada na betonowych palach (to znowu, ileż więcej betonu na estakadę, niż na tunel)
    2. Najlepsze rozwiązanie dla pieszych, zejście około 2,5m do 3m w porównaniu z 7m (3piętro) wejścia na wiadukt – zimą czy, też w deszcz – starsi ludzie, dzieci,osoby nie pełnosprawne – im, też wiadukt, czy tunel ma służyć!
    Nie ma planów, ani wiaduktu, ani tunelu, więc każda z tych opcji jest możliwa. Jesteśmy na początku drogi. Po latach nikt nie będzie pamiętał o akcjach, szczególnie piesi psiocząc na przejście po wiadukcie.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +1 (ocen: 3 )

    Ireneusz
    23/11/2012 21:15

    • po wiadukcie piesi w ogole nie przejdą! albo przez borki albo przez… przejście podziemne które bedzie zamiast kładki tylko chyba trochę bliżej gimnazjum a może bliżej urzedu żeby pan obecny wice miał bliżej do urzędu choć mam nadzieje że wtedy w urzędzie będzie mógł już tylko czapke miętosić na korytarzu

      VA:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: 0 (ocen: 8 )

      Brat Łata
      24/11/2012 15:42

  6. Wg mnie modernizacji torów nie będzie, bo firma która wygrała przetarg miga się od podpisania umowy – zdali sobie sprawę, że nie są wstanie rozliczyć projektu przez wymaganym terminem 2014/2015 rokiem.
    Obecnie PKP szuka kozła ofiarnego na którego zwali winę za zmarnowanie dotacji unijnej. Na kozła ofiarnego zostały nominowane gminy: Tłuszcz, Zielonka.

    Anioł ma tego świadomość – można to usłyszeć pomiędzy wierszami w jego wypowiedziach na spotkaniu z mieszkańcami oś Centrum.

    Czy tory będą modernizowanie w następnym planie budżetowym UE 2014-2020.
    Nie wiadomo czy projekt przejdzie od nowa “konkurs”, nie wiadomo czy w UE zostanie podpisanie porozumienie na budżet 2014-2020. Jeśli budżet będzie podpisywany tylko na rok, nie mam mowy o takich dużych inwestycjach.

    Nawet wiaduktu nie da się indywidualnie zrobić przez rok (przetarg, wykonanie, rozliczenie).

    Tak więc jak ktoś chce sfinansować plan wiaduktu, to niech daje kasę i wyrabiajcie plany !
    Zawsze jeden krok do przodu, który potem może być ciężej zrobić.

    To czy dojazd z Urzędu do Zespołu Szkół będzie o kilkaset metrów dłuższy trzeba jakoś przeboleć.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: -2 (ocen: 12 )

    Włodek
    26/11/2012 16:53

    • Co mają do ewentualnych opóźnień gmina Tłuszcz? Decyzja środowiskowa zapadła w terminie bez sprzeciwów władz naszej gminy, dlatego ewentualny wiadukt zostanie objęty planem 2015-2020. Decyzja środowiskowa to był jedyny moment, kiedy to mogły pojawić się jakieś opóźnienia wynikające z protestów gminy.

      VA:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: +3 (ocen: 9 )
      • Dla PKP modernizacja torów jest priorytetem, a przejazdy-wiadukty-tunele to “pryszcze”

        VA:F [1.9.12_1141]
        Poparcie: 0 (ocen: 12 )

        Włodek
        27/11/2012 12:43

        • Nadal nie widzę powodu, dla którego te “pryszcze” miałby opóźnić modernizację linii kolejowej Warszawa Rembertów – Sadowne?

          Coś chyba poniosła Cie fantazja…

          Powtórzę raz jeszcze. Modernizacja linii kolejowej Warszawa Rembertów – Sadowne jest już klepnięta i ma odbyć się do (jeśli dobrze pamiętam) 2015 roku. Natomiast wiadukt jest na dzień dzisiejszy tylko pomysłem na lata 2014-2020. Nie ma projektu, pozwoleń, a co najważniejsze decyzji środowiskowej w sprawie jego budowy. I dlatego to jest dobry moment, gdzie my mieszkańcy powinniśmy być dopuszczeni do głosu jeśli chodzi o kształt inwestycji nazywanej “wiadukt dla Tłuszcza”.

          VA:F [1.9.12_1141]
          Poparcie: +3 (ocen: 11 )
          • Czytaj ze zrozumieniem. Wyrywasz wyrazy z dwóch oddzielnych zdań i składasz z nich nowe – to nie rozumiesz.

            Firma która wygrała przetarg na modernizacje torów miga się od podpisania umowy – zdali sobie sprawę, że nie są wstanie rozliczyć projektu przez wymaganym terminem 2014/2015.

            Czy UE uchwali budżet na 2014-2020 okaże się w przyszłym roku.
            Jeśli będzie uchwalany budżet roczny – o inwestycjach zapomnijcie.

            Dla PKP priorytetem jest modernizacja torów do szybkiej kolei.

            VA:F [1.9.12_1141]
            Poparcie: -3 (ocen: 9 )

            Włodek
            27/11/2012 14:27

            • Piszesz:

              “Wg mnie modernizacji torów nie będzie, bo firma która wygrała przetarg miga się od podpisania umowy – zdali sobie sprawę, że nie są wstanie rozliczyć projektu przez wymaganym terminem 2014/2015 rokiem.
              Obecnie PKP szuka kozła ofiarnego na którego zwali winę za zmarnowanie dotacji unijnej. Na kozła ofiarnego zostały nominowane gminy: Tłuszcz, Zielonka.”

              A ja od kilku postów próbuję się dowiedzieć od Ciebie z jakiego to powodu “kozłem ofiarnym” ma być Tłuszcz? I nadal nie mam odpowiedzi, bo co post to dajesz sprzeczne informacje.

              Przecież ja nie kwestionuję priorytetów PKP, o których pisałem wcześniej (patrz mój post z 27/11/2012 13:21).

              Ja chcę się dowiedzieć skąd w Twojej głowie wziął się pomysł, że winnym “nieudanej”* inwestycji polegającej na modernizacji torów na odcinku Warszawa Remberwów – Sadowne ma być Tłuszcz? Skąd?
              Bo w swoich wypowiedziach założyłeś to na początku, ale nie odpowiedziałeś na moje pytanie skąd to wziąłeś.
              Podkreślam raz jeszcze modernizacja torów oraz budowa wiaduktu to dwie odrębne inwestycje i w żaden sposób z sobą nie kolidują, bo pierwsza jest już klepnięta, a a druga dopiero w fazie obietnic i pomysłów.

              *nieudanej – ciężko mówić o nie udanej, bo jeszcze nie rozpoczętej inwestycji, ale niech Ci będzie, że Twoja hipoteza się sprawdzi.

              VA:F [1.9.12_1141]
              Poparcie: +3 (ocen: 9 )
              • Włodek
                26/11/2012 16:53

                “Obecnie PKP szuka kozła ofiarnego na którego zwali winę za zmarnowanie dotacji unijnej. Na kozła ofiarnego zostały nominowane gminy: Tłuszcz, Zielonka.

                Anioł ma tego świadomość – można to usłyszeć pomiędzy wierszami w jego wypowiedziach na spotkaniu z mieszkańcami oś Centrum. ”

                posłuchaj zapisu audio
                http://stacja-tluszcz.pl/?p=8374

                VA:F [1.9.12_1141]
                Poparcie: -2 (ocen: 6 )

                Włodek
                27/11/2012 15:34

                • Czyli nadal to Twoja własna fantazja i niepotrzebne insynuacje.

                  VA:F [1.9.12_1141]
                  Poparcie: +3 (ocen: 5 )
                  • Włodek ma racje.
                    http://stacja-tluszcz.pl/?p=8374
                    Czas nagranie 47:53
                    Banaszek “…. teraz jest ciężko nie możemy wstrzymać tej budowy, bo doprojektować nie można … dokumentacja to jest około 1,5 roku, a kolej musi do 2015 roku wykonać to, jeśli nie to przez NASZĄ GMINĘ przepadły by ileś miliardów złoty…”

                    To co że jest po decyzji środowiskowej, jeśli duet burmistrzów by chciał to by blokowali to, już nie raz pokazali, że potrafią znaleźć sztuczki prawne aby coś zaskarżyć – zablokować.

                    Jak jest tak jak mówi Włodek, że ta inwestycja już jest skazana na niepowodzenie to szantaż gminy skończył by się pasem. PKP by powiedziało modernizacji torów nie będzie przez gminę która domagała się wiaduktu.

                    Gminie Zielonka się udało, gdyż po decyzji środowiskowej wynegocjowała tunel zamiast wiaduktu. Próbowali jeszcze wynegocjować dodatkowy przejazd, ale dali sobie spokój i przystali na gruszki na wierzbie od PKP, że ten dodatkowy przejazd powstanie w następnym planie budżetowym.

                    VA:F [1.9.12_1141]
                    Poparcie: +1 (ocen: 5 )

                    Wiadukt v.2
                    28/11/2012 22:42

                    • Ja myślę, że burmistrz doskonale wie, że nie może zablokować tej inwestycji lub też nie chce (co moim zdaniem jest rozsądne, bo tylko by się skompromitował).

                      Jedyna droga odwoławcza od decyzji środowiskowej, na podstawie której jest wydawane pozwolenie na budowę, jest Sąd Administracyjny, a następnie Naczelny Sąd Administracyjny. Samo zaskarżenie decyzji nie wpływa na prace budowlane, więc inwestor może dalej prowadzić prace. Wyjątkiem jest decyzja Sądu w sytuacji kiedy to dana inwestycja ma negatywny wpływ na środowisko, a tutaj tak nie jest.
                      http://portalprocesowy.pl/publikacje-wiw/art93,nie-mozna-wstrzymac-wykonania-decyzji-srodowiskowej.html

                      Zatem jakiekolwiek próby blokowania inwestycji mogą doprowadzić do jednej wielkiej kompromitacji naszej gminy. Dopiero wtedy można by mówić, że Tłuszcz stał się kozłem ofiarnym nieudanej inwestycji PKP, a nie tak jak sugeruje Włodek już teraz Tłuszcz jest winny temu, że PKP się nie wyrobi w terminach.
                      Jeśli dojdzie do jakichkolwiek opóźnień w pracach nad modernizacją torów, to będzie już tylko i wyłącznie wina PKP, a nie Tłuszcza.

                      Co do Zielonki, to oni to idealnie rozegrali w odpowiednim czasie. Tłuszcz ze swoją ospałą władzą przegrał drzemiąc zamiast czuwać i walczyć. Dziś nic tego nie zmieni. Pozostaje nam naciskanie PKP w drodze polubownej bądź innymi sposobami na realizację obietnic.

                      VA:F [1.9.12_1141]
                      Poparcie: +3 (ocen: 5 )

                      Łukasz
                      29/11/2012 09:33

  7. Zaprezentowany wyżej projekt jest tak durny że bardziej już nie może być durny… Przecież dzisiaj jadąc przez Borki jest bliżej niż po takim wiadukcie! Nie róbcie tego wiaduktu, bo teraz to ludzie z tobołkami pieszo przez przejazd chodzą, a jak czasem szlabany podniosą to i samochód przejedzie a wg nowego projektu 3-5 km nadkładania drogi i kilka rond po drodze. Dużo forsy w błoto

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +5 (ocen: 7 )

    Radek właściwy
    26/11/2012 22:07

  8. Moja propozycja łącznika (przejazd pod wiaduktem) Warszawskiej z Batorego

    http://postimage.org/image/4uustd6xx/

    Panie Burmistrzu czy tak nie jest prościej ?

    Ps. Czyja jest ziemia na tyłach Batorego ?
    Czy ktoś z władzy nie chce podwyższyć jej wartości ?

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +4 (ocen: 8 )

    Wiadukt v.2
    27/11/2012 18:41

Dodaj komentarz