ST 3/2012 List do redakcji: W Jasienicy znów gorąco, a przecież to jeszcze nie lato!!!

Konflikt, który ciągnie się już bardzo długo na linii Proboszcz – dyrekcja Zespołu Szkół w Jasienicy nabiera rozpędu. Biskup z dnia na dzień odwołał Proboszcza z lekcji religii – 29 lutego 2012 w środku roku szkolnego, nie podając następcy ani przyczyny. W konflikcie dorosłych ludzi, jego Ekscelencja ksiądz Biskup ukarał nasze dzieci pozbawiając je bez uzasadnienia lekcji religii. Nikt ze strony kościoła nie zapytał naszych dzieci, nie zapytał rodziców, czy to co zamierzają uczynić jest dobre – bo na pewno nie edukacyjne w oczach naszych dzieci. Nikt ze strony szkoły nie przedstawił Radzie Rodziców nowego nauczyciela od lekcji religii, który miałby zastąpić odwołanego Proboszcza.

Czy to jest normalne w demokratycznym państwie? Może to państwo demokratyczne w Unii Europejskiej sięga tylko do Wisły, a po tej stronie już zaczyna się Białoruś? Dzieci, które miały lekcje z księdzem, są oburzone – żądają powrotu księdza. Pedagodzy wyjaśniając im, że nie wiedzą, o co chodzi. Czy próbują zamknąć im usta? Czy nasze dzieci nie mogą mieć swojego zdania? Czy one nie powinny wypowiedzieć się w kwestii czy ich lekcja religii, prowadzona przez Proboszcza, była na odpowiednim poziomie? To już są dzieci po 12 roku życia, na pewno mają swoje zdanie i potrafią dbać o swoje potrzeby.

Droga Redakcjo, czy jeden lub drugi uczeń musi zadzwonić np. do pani Jaworowicz z TVP, żeby nagłośniła i pokazała sposób demokratycznego zachowania tych i innych władz? Gdzie są prawa ucznia? Czy nie są one w tym konflikcie łamane? Biskup pozbawiając dzieci ich nauczyciela wciąga w ten konflikt rodziców. Czyż szkoła i Kościół – jedna i druga instytucja nie jest utrzymywana z naszych pieniędzy i czy nie powinna liczyć się z naszym zdaniem?

Dlatego wołamy o pomoc. O pomoc wołają nasze dzieci – one tu cierpią najbardziej!

  • Rodzice

 

Reklama

Komentarze (23 )

  1. na efekty pozbycia się księdza nie trzeba było długo czekać.
    Za to, że dzieci rozpoczęły lekcję modlitwą pani nauczycielka ukarała je sprawdzianem. Powstawiała dzieciom jedynki. I co na to radni, czy staną w obronie wartości i prawa.
    Czy można robić sprawdziany na zastępstwach? Czy odmawianie pacierza na lekcji religii jest karalne? Co na to dyrekcja?

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +2 (ocen: 12 )

    wierny
    07/03/2012 20:15

  2. Cytuje Rzecznika Praw Ucznia “Uczeń na każdej lekcji nie ważne czy to Religia czy Angielski ma prawo swobody wyrażania myśli, poglądów, sumienia i wyznania (poglądy i opinie kontrowersyjne lub niezgodne z poglądami nauczyciela nie mogą mieć wpływu na oceny merytoryczne)Jest to prawo ucznia gwarantowane przez Sejm RP. Czyli postawienie 1 na kartkówce z angielskiego( bo dziecko dopisało komentarz ze Religia jest ok ) którą nauczyciel zorganizował podczas zastępstwa w czasie lekcji Religi jest złamaniem prawa Ucznia które cytowałem powyżej.
    Jutro osobiście poproszę o wgląd do tych kartkówek u nauczyciela i zapoznam się czy to jest ocena za wiedzę czy poglądy Religijne a możne niezgodne z poglądami nauczyciela.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +2 (ocen: 14 )
    • popieram:)

      VA:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: -1 (ocen: 5 )
    • teraz wszystko co złe będzie przez to że ksiądz nie uczy religii, ciekawe. Teraz nie można postawić uczniom 1 bo ksiądz nie uczy religii. Nawet pan dał się wciągnąć w cały ten bałagan. A co zrobicie jak przyjdzie nowy proboszcz jak wtedy spojrzycie wszystkim w oczy zwłaszcza dyrekcji i nauczycielom. Wstyd. Dorośli ludzie…
      I przestańcie pisać bzdury że w szkole nie można się modlić bo to nie prawda ale nie wolno wam ani waszm dzieciom wykorzystwać modlitwy na innych lekcjach do zakłócania spokoju. Modlitwa jest szczególną rozmową z Bogiem a nie przekrzykiwaniem się nawzajem jak to miało miejsce. Ilu z was razem z dziećmi odmawia pacież codziennie wieczorem? Jakie to obłudne.

      VA:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: +4 (ocen: 16 )

      cierpliwy
      08/03/2012 16:31

  3. Tez mi się coś obiło o uszy,że za pacierz można pałę dostać,ale to chyba tylko u nauczycieli w Jasienicy.A przecież i zasłużone katechetki tu pracują.To jak to jest,można się u nas w gminie w szkołach modlić czy nie. Bo wtedy ten apel o tv TRWAM chyba nieuzasadniony był

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +3 (ocen: 5 )
  4. KIEDYŚ JUŻ DZIECI PROTESTOWAŁY…

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Strajk_dzieci_wrzesi%C5%84skich

    BRAWO JASIENICA – WALCZCIE O SWOJE!!! RESZTA GMINY NA WAS PATRZY I SIĘ UCZY!

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +1 (ocen: 11 )

    postronny obserwator
    08/03/2012 00:04

    • RESZTA GMINY PATRZY I SIĘ ZASTANAWIA CO ZA OSZOŁOMY!!!!!!!

      VA:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: 0 (ocen: 12 )

      obserwator
      08/03/2012 16:34

      • Wg mnie w Jasienicy ksiądz skonfliktował mieszkańców ze szkołą, mieszkańców ze sobą, teraz wciągają do konfliktu dziatwę szkolną. W uznaniu zasług Biskup czyli zwierzchnik odsunął proboszczunia od nauczania religii. Dawniej się mówiło że, “dzieci i ryby głosu nie mają” a społeczeństwo jakieś takie nie najgorsze wyrosło. Dziś pyskatych małolatów rodzice popierają i nastawiają przeciw nauczycielom, wychowawcom, zasłaniając się demokracją, w której też obowiązują jakieś zasady. Jeśli komuś się nie podoba w szkole publicznej może przenieść swe pacholę do prywatnej. Ciemnogród i wiocha.

        adamiak

        VA:F [1.9.12_1141]
        Poparcie: +5 (ocen: 15 )

        adamiak
        08/03/2012 22:08

        • zgadzam się z Tobą w 100%, myślę że w tej sytuacji to rodzicami trzeba się zająć bo coś z nimi jest nie tak, są zagrożeniem dla własnych dzieci

          VA:F [1.9.12_1141]
          Poparcie: +2 (ocen: 4 )

          obserwator
          09/03/2012 08:34

        • pisząc to nie wiesz ,że obrażasz księdza -najlepiej kogoś zdeptać ,zgnoić ,prawda w oczy kole ,dlaczego nie przyszedłeś na zebranie i nie posłuchałeś o co chodzi tylko głupie komentarze piszesz,pewno też w tym CIEMNOGRÓDKU MIESZKASZ-ŻENADA:(

          VA:F [1.9.12_1141]
          Poparcie: -3 (ocen: 7 )
        • obrażasz nasze dzieci

          VA:F [1.9.12_1141]
          Poparcie: -1 (ocen: 3 )
        • Adamiak,
          Widzę że jesteś bezczelny jak cię stać to swoje możesz zapisać do prywaty(o ile w ogóle masz dzieci ), ale wielu rodziców nie stać. Podejrzewam że nie jesteś z tego „Ciemnogrodu i Wiochy” także nie zabieraj głosu w sprawach które cię nie dotyczą i nie obrażaj innych bo tak się składa że ja w tym ciemnogrodzie mieszkam i jestem z tego dumny że dzieci i ludzie z tej jak to napisałeś wiochy mają swój rozum i nie dadzą się zmanipulować, takim burakom jak ty.

          VA:F [1.9.12_1141]
          Poparcie: -2 (ocen: 2 )

          Zawiedziony
          02/04/2012 13:23

      • Nie obrażaj innych, w ogóle to nie rozumiem dlaczego ocenisz innych.
        Robisz to nie zgodnie ze swoim Nickiem, “Obserwator” obserwuje a nie ocenia. A ty z tego co widzę od razu oceniłeś. Powinieneś zmienić na PROKURATOR. „ Oceniam ciebie według Siebie” – czyli jeśli Jasienica to według ciebie Oszołomy to nawzajem OSZOŁOMIE.

        VA:F [1.9.12_1141]
        Poparcie: -2 (ocen: 2 )

        Zawiedziony
        02/04/2012 13:13

  5. Póki co ten ciemnogród i wiocha finansuje i utrzymuje ze swoich podatków tych wybitnych nauczycieli i pedagogów. Jak sam piszesz Adamiaku szkoła jest publiczna nie prywatnym folwarkiem p. dyrektor i wypadałoby liczyć się z opinia większości a większość przedstawiła swoją opinię na wczorajszym zebraniu.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +2 (ocen: 6 )
    • Popieram cię całkowicie, to nie jest prywatne podwórko tylko szkoła publiczna na którą płacimy my wszyscy czyli podatnicy.

      VA:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: 0 (ocen: 0 )

      Zawiedziony
      02/04/2012 12:53

  6. Oglądałem kartkówki i oceny z Angielskiego w dzienniku i muszę stwierdzić ze w dzienniku nie było 1 tak jak to stwierdziły dzieci te prace były jeszcze nie sprawdzone. Po zapoznaniu się z kartkówkami stwierdzam ze oceny zostały postawione za opanowany materiał i wiedzę i powinniśmy przeprosić nauczyciela od angielskiego ze został pomówiony rzekomo ocenia za poglądy. Myślę ze w przysłonięci takie sytuacje nie będą miały miejsca a zamieszanie i pomawianie zostanie wyjaśnione na gorąco. Dlatego jeżeli nauczyciel angielskiego został pomówiony ja w swoim imieniu go przepraszam

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +7 (ocen: 7 )

    dariusz
    09/03/2012 09:22

  7. Wniosek prosty. Lekcja religii powinna się odbywać w salkach katechetycznych przy kościele, a nie w publicznej, państwowej szkole. Kto chce ten chodzi, kto chce ten swoje dziecko tam zaprowadzi. Mniej konfliktów, mniej problemów i wszyscy happy.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +6 (ocen: 8 )

    MieszkaniecTłuszcza
    09/03/2012 09:50

    • popieram i nikt do nikogo nie będzie mniał pretensij,a ksiądz za wszystko co zrobi nie będzie oceniany:)

      VA:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: +1 (ocen: 3 )
      • Będzie oceniany przez dzieci, które trzeba będzie zachęcić do obecności na tej lekcji, a nie tak jak jest teraz pod przymusem w szkole.

        VA:F [1.9.12_1141]
        Poparcie: +4 (ocen: 6 )

        MieszkaniecTłuszcza
        09/03/2012 11:18

        • mieszka Pan,Pani ,w Tłuszczu i chyba nie wie Pan co pisze,trzeba przyjść na świetlice ,do kościoła i trochę popatrzeć ,jak nasze dzieci lgną do księdza,szkoda ,że najpierw się ocenia :(

          VA:F [1.9.12_1141]
          Poparcie: -2 (ocen: 8 )
          • Szanowna Babo Jago,

            Nie wiem, gdzie w moich słowach wyczytałaś jakąkolwiek ocenę. Napisałem wyżej, że oceniać będą dzieci w chwili kiedy ksiądz ich na tyle zachęci, aby po lekcjach w szkole pofatygowały się do kaplicy na lekcję religii.

            W chwili obecnej “nasze wspaniałe Państwo” zmusza dzieci do uczestnictwa w tych zajęciach, co moim zdaniem nie powinno mieć miejsca. Stąd moja powyższa propozycja, aby przenieść religię tam gdzie jej miejsce, czyli do kościoła, a nie szkoły. Nie wiem na ile ma moc sprawczą dyrektor placówki, aby zadecydować, czy taki przedmiot będzie w ramach zajęć lekcyjnych, ale jest to jakaś propozycja rozwiania całego zamieszania.

            VA:F [1.9.12_1141]
            Poparcie: +6 (ocen: 6 )

            MieszkaniecTłuszcza
            13/03/2012 13:54

  8. jeżeli żle odczytałam komentarz to sorrki:)

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: -1 (ocen: 1 )

Dodaj komentarz