“Kulturalna” dyskusja – skarga na burmistrza: dlaczego CKSiR nie ma obowiązkowego BIPu, ale ma wycenę informacji publicznej? – Podsłuchane na komisji

Prezentujemy Państwu  materiał z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury i Zdrowia – a dokładnie dyskusję w wykonaniu dyrektora CKSiR Henryka Wysockiego z innymi osobami obecnymi na komisji.

Przypomnijmy: SLLGO złożyło skargę na Burmistrza Tłuszcza za brak nadzoru nad CKSiR. Uwagi organizacji dotyczą:
- niezgodnego z ustawą wyznaczenia opłat za udostępnianie informacji publicznej oraz
- naruszenia przez dyrektora Centrum Kultury, Sportu i Rekreacji obowiązku związanego z prowadzeniem tzw. Biuletynu Informacji Publicznej – w skrócie BIP. (więcej o sprawie http://stacja-tluszcz.pl/?p=5369)

Na posiedzeniu Komisji Oświaty, Kultury i Zdrowia (2012.02.07) dotyczącym skargi, swoje zdanie w sprawie przedstawił dyrektor CKSiR Henryk Wysocki oraz prezes SLLGO Szymon Osowski.

W posiedzeniu komisji uczestniczyli:

- Przewodniczący Komisji Tadeusz Sasin,
– radny Paweł Fydryszek,
– radny Kamil Laskowski,
– radny Robert Szydlik,
– radny Stefan Mikiciuk,
– później radny Włodzimierz Malinowski i Przewodniczący Rady Krzysztof Gajcy.

Posiedzenie protokołowała Karolina Gajcy.

Dyrektor Henryk Wysocki (pierwszy od lewej) zdominował dyskusję. Nawet radnym ciężko było się przebić przez "wykład" pana dyrektora... Pozostałe osoby na zdjęciu: Karolina Gajcy, prezes SLLGO Szymon Osowski i radny Paweł Fydryszek

 

Część I filmu: http://youtu.be/Y8sIRogNT7I (dyskusja w wykonaniu dyrektora Henryka Wysockiego z innymi osobami obecnymi na komisji)

0:006:55 foto + dźwięk
od 6:55 VIDEO

Część II filmu: http://youtu.be/gwn5BFXBNIk (stanowisko Henryka Wysockiego wobec uwag SLLGO)

Część III filmu: http://youtu.be/meKv5zua2DY (stanowisko Szymona Osowskiego, prezesa SLLGO)

Informacja: padające w materiałach nazwiska “wypikowano” ponieważ:

- to, co pada pod adresem tych osób, może być pomówieniem

- osoba wyliczająca niektóre imiona i nazwiska nie była upoważniona do rozpowszechniania danych osobowych

Na tej samej zasadzie usunięto z nagrania Komisji Rewizyjnej nazwisko urzędniczki/właścicielki posesji przy ul. Zaściankowej

Reklama

Komentarze (54 )

  1. Ten CKSiR-owiec od cenzury to chyba stare “dobre” moskiewskie szkoły propagandy kończył.
    Pisze i mówi nie na temat ale dużo.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +16 (ocen: 24 )
  2. Tak, tak… Brakuje nam tylko SB w Tłuszczu, bo już propagandę rodem z PRLu posiadamy.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +8 (ocen: 14 )
  3. Z wypowiedzi Pana dyrektora jasno dość wynika, że to on i burmistrz stanowią prawo w tej gminie, nadrzędne prawa są podrzędnymi i jak ktokolwiek śmie twierdzić inaczej.

    Panie dyrektorze więcej kultury, posiedzenie komisji to nie targ w Nowym Targu.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +9 (ocen: 15 )
  4. uzupełnienie.
    Przepraszam mieszkańców Nowego Targu. Tu bardziej trafny będzie zwrot targ w Siewierzu.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +8 (ocen: 10 )
  5. Oglądałem pierwszy film dwa razy.
    Nie wiem czy śmiać sie czy płakać.

    Wiem jedno – współczuje tym wszystkim, którzy “show” pana HW musieli oglądać na żywo. Ja bym nie wytrzymał.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +9 (ocen: 15 )
  6. (…)*

    Trafne jest też spostrzeżenie co do osoby Pana Puławskiego, Co do występowania w czterech i więcej osobach.
    Rozdwojenie jażni?

    * fragment usunięty na prośbę osoby zainteresowanej – moderator

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: -5 (ocen: 21 )

    andrzej, anatol
    09/02/2012 10:38

  7. Głosowałam na bebego, dziś wstydzę się tego.

    To życie napisało nam ten kabaret, zmiany są ale na gorsze.
    Kiedy to referendum? Przyjdźcie do mnie na bloki koło pawilonu. Podpiszę się oraz 75% mieszkańców mojego bloku.

    Już nie mogę patrzyć na te cyrki.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +8 (ocen: 14 )
  8. To, że ktoś pełni kilka ról społecznych nie oznacza, że ma się rozdwojenie jaźni. Wskazałeś Andrzeju na Pana Puławskiego (jako tego co ma taką przypadłość), ale to że Pan H. Wysocki występował jako dyrektor CKSiR a później jako przedstawiciel gazety Torowej to już nie zauważasz. Miał ochotę występować również w roli Radnego. To jak to nazwiesz?

    Najlepsze jest to, że Pan Dyrektor wyśmiał Redaktora za to że się mu chce i udziela się na różnych polach działalności publicznej po czym sam wystąpił w takiej roli. Zwracał uwagę na brak kultury, a sam ma z nią poważny problem. Najpierw sam walczył aby zabrać “gościom” prawo zabierania głosu na posiedzeniu a potem już jako “gość” dość aktywnie brał udział. Czy tylko ja widzę owe rozdwojenie bytów?

    A co do kultury to… dochodzę do konstatacji, że zwraca na nią uwagę zazwyczaj ten co sam ma z nią problem i ma na jej punkcie kompleksy. Proponuję też Państwu abyśmy tak jak nie zaglądamy nikomu pod kołdrę, tak i nie oceniali ludzi przez pryzmat ich przodków. Inne czasy, inni ludzie.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +11 (ocen: 19 )
  9. Pytanie z innej beczki choć z zakresu oświaty i kultury, byliście Państwo zaproszeni na spotkanie w szkole w Jasienicy w sprawie ankiety o współpracy p/o dyrekcji w Zespole Szkół w Jasienicy z rodzicami. Czy będzie jakaś relacja z tego spotkania?

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +1 (ocen: 3 )
    • Tak, zgadza się – byliśmy zaproszeni na to spotkanie przez przewodniczącego Rady Rodziców. Jednak pani dyrektor poinformowała rodziców, że w obecności prasy nie przedstawi wyników ankiety. W związku z tym opuściliśmy spotkanie.
      Relacji więc z oczywistych powodów nie będzie :)

      Pozdrawiam,

      Aleksandra Puławska

      VN:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: +1 (ocen: 5 )
  10. Muszę pana załatwić iż pan Puławski wcale nie występuje jako kilka osób, tylko jest jedną osobą, która łączy wiele ról podobnie jak pan czy ja. Bo pan może być jednocześnie ojcem, synem, pracownikiem, pracodawcą, członkiem partii, wielu stowarzyszeń i co pan sobie zamarzy. Każdy ma prawo do wyboru ról życiowych.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +4 (ocen: 12 )

    tłusty absurd
    09/02/2012 14:35

  11. Cienko sobie radni poradzili. Dyrek ich zdominował, co wcale mi się nie podoba.
    Zahuczał ich jak woźnica na bazarze.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +6 (ocen: 14 )
  12. Co do kultury Pana Szydlika,zachowuje się jak przekupa przy stole biesiadnym,szkoda słów.Kultury za grosz.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: -3 (ocen: 15 )
    • Jesli dla ciebie tak zachowuje sie przekupa, to ja bym sobie życzył żeby cała rada była przekupami, przynajmniej pan dyr by sie tak nie panoszył niczym jakis basza! O nie przepraszam, on jest “Radnym” sam tak siebie nazwał. Pan Szydlik przynajmniej miał odwagę się temu próbować przeciwstawić, podobnie jak pan Fydryszek później. Dobrze że są nowi Radni w tej radzie, co potrafia mieć swoje zdanie i postawić granice takim “mówcom” jak pan dyr. Jeśli dla ciebie Robercie pan Szydlik = “brak kultury” to nie wiem w jakim kregu ty kulturowym przebywasz.
      Ale chyba majacym coś wspólnego z “białoruskim”.

      VA:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: +3 (ocen: 13 )
  13. ten wasz burmistrz i dyrektor to nie od nas. to może od konkurencji???

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +4 (ocen: 10 )

    anioł
    09/02/2012 16:12

  14. licho nie śpi, szyny pękają. I znów ślepy tor?

    Mam nadzieję, że na wiosnę wraz ze śniegiem odejdą wszystkie bałwany.
    ;-)

    Tego sobie i wszystkim serdecznie życzę
    :-)

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +7 (ocen: 19 )
  15. naiwne pytanie czemu wpis z pytaniem o zebranie w sprawie zebrania ukazał sie dopiero po 22

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +1 (ocen: 3 )
    • Ponieważ wymagał udzielenia przez naszą redakcję odpowiedzi na zadane pytanie. A po prostu wcześniej nie mieliśmy czasu jej udzielić. Dlatego dodaliśmy wpis i od razu naszą odpowiedź. Przepraszam za zaistniałe zamieszanie :)

      Pozdrawiam
      MP

      VN:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: -1 (ocen: 5 )
  16. pan W. to się nadaje do kabaretu monologi prowadzić.Było by śmiesznie,ciekawie moze by było a tak śmieją się z nas inne gminy. Dla mnie to żenujące

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: 0 (ocen: 4 )
  17. Tak Panie dyrektorze. Szkoły, przedszkola, stowarzyszenia zgodnie z prawem powinny posiadać BIP.
    Nie posiadanie go oznacza łamanie prawa, a konsekwencje wyciąga się w stosunku do dyrekcji placówki. To chyba jest dość jasny przepis i czytelny.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +3 (ocen: 7 )
  18. …mało tego BIP ma być zgodny z ustawą. Na terenie gminy jak na razie nie ma ani jednego BIP’u zgodnego z ustawą.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +3 (ocen: 7 )
  19. USTAWA z dnia 16 września 2011 r. o zmianie ustawy o dostępie do informacji publicznej wprowadziła szereg nowych zmian i wymogów. BIP gminy – to fakt – nie został jak widzę jeszcze dostosowany do tych zmian, mimo jak czytałem na ST w gminie jest już podobno dwóch moich następców.
    BIP placówki i instytucje, które mają obowiązek, a jest ich trochę, mogą wdrożyć naprawdę niewielkim nakładem kosztów lub własnymi siłami.
    Oto szczegóły dla jednostek zainteresowanych https://www.e-bip.org.pl/

    Z tego co pamiętam, za poprzedniej kadencji, w projekcie współfinansowanym z UE pt. “Usługi publiczne świadczone przez Gminę Tłuszcz drogą elektroniczną katalizatorem rozwoju społeczno-gospodarczego regionu w ramach Priorytetu II – Przyspieszenie e-Rozwoju Mazowsza Działania 2.2″ zaplanowaliśmy m.in. wydatki na nowy BIP dla urzędu, bardzo nowoczesny-zintegrowany z systemem e-Urząd. Czy jest lub będzie on realizowany, czy w tej formie, czy w innej, tego nie wiem, trzeba się dowiedzieć w urzędzie.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +4 (ocen: 12 )
  20. wkońcu, raz jeden wszystkim chodzi o to samo – przestrzeganie prawa. aż miło popatrzeć.
    żal, że są nadal tacy co za wszelką cenę chcą aby prawo musiało być po ich stronie

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +4 (ocen: 6 )

    anioł
    10/02/2012 13:58

  21. http://youtu.be/RRHMP_mRlac

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: 0 (ocen: 2 )
  22. Przykro oglądać. Szkoda że, nasi radni nie są przygotowani merytorycznie do dyskusji. Padli poraz kolejny ofiarą manipulacji i prywatnej wojny. ST w poprzednich wyborak atakowała AB teraz atakuje obecną władzę. Pan HW posiadł odpowiedż przygotowaną przez prawnika i rozniósł merytorycznie całą komisję. Wstyd że, Panowie radni nie przygotowujecie się do rozmowy. Wystaryczło poprosić o przesłanie opinni i zapoznać się z nią a oszczędzili byście sobie roli zwierzyny w cyrku. PUNKT DLA HW

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: -2 (ocen: 14 )
    • Widzisz Mieszkańcu dla ciebie “punkt dla HW” dla mnie to PUNKT MINUSOWY.

      Bo tu chyba chodziło o WYSŁUCHANIE OBU STRON a nie merytoryczna dyskusje. Po co radni mieliby dyskutować? Skoro oni mieli sie po prostu zapaoznać z sytuacją.

      Piszesz że pan dyrektor “rozniósł merytorycznie całą komisję”. Oj, rozniósł to na pewno. Pytanie, czy tak sie powinien zachowywać? Próbować ograniczyć innym mozliwość wypowiedzi, nie dawać innym skończyć zdania, robic przytyki? Według mnie to wielce mało kulturalne jesli chodzi o standardy dyskusji.

      Ale ja nie pracuje na co dzień “w kulturze”, wiec co ja moge o kulturze wiedzieć.

      VA:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: +5 (ocen: 15 )
  23. W mojej ocenie poziom kultury na komisji poprzez obecność Pana dyrektora z Centum Kultury Sportu i Rekreacji został mocno zaniżony. I uważam, że nie trzeba pracować w kulturze, a wystarczy nie być głuchym i ślepym aby to zauważyć na załączonym materiale audio/wideo.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +6 (ocen: 18 )
  24. W Indonezji są tory, które jak wierzą tubylcy – leczą.
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-2o71kJ-SME#!
    Nasz tor niestety nie leczy, lecz ma coś wspólnego z tym indonezyjskim, tej jest ostoją zabobon.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: -3 (ocen: 5 )

    tor który nie leczy?
    17/02/2012 13:40

  25. Co panie Szydlik, prawda w czy kole ? :)
    Zanim pan zacznie wszystkich pouczać, najpierw zacznie pan od siebie, a nie komentarze na swój temat usuwa.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: -1 (ocen: 9 )

    andrzej, anatol
    18/02/2012 12:48

  26. Obejrzałam dzisiaj ten żenujący spektakl i nie mogę niestety zostawić tego bez komentarza. To, że mamy beznadziejnych włodarzy – “BeBe i spółka” nie ulega wątpliwości. Natomiast jak widzę zupełną bezradność przewodniczącego komisji, który nie potrafi poprowadzić spotkania w sposób merytoryczny, ukrócić skandalicznego zachowania Pana Wysockiego, który został zaproszony aby przedstawić swoje stanowisko w konkretnej sprawie, a przez 40 minut wylewa swoje żale, posiłkując się niewybrednymi komentarzami pod adresem radnych, mediów, stowarzyszeń czy swoich oponentów, to ręce opadają – Panie Tadeuszu, z całym szacunkiem dla Pana wszystkich zasług na niwie kultury, ale może czas na emeryturę …
    Pieniaczy typu dyr.CKSiR H.Wysocki czy zespół BeBe chociaż na “własnym podwórku” trzeba umieć utrzymać w ryzach.
    Natomiast trzymam kciuki za Tych, którzy nie boją się przeciwstawiać iście “Wilkowyjskim” rządom “braci BeBe” (a swoją drogą bardzo trafna nazwa – 5 dla tego, kto to wymyślił).

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +5 (ocen: 7 )

    Katarzyna
    21/02/2012 16:40

  27. Do Braci Be należą:

    176-167
    176-176
    176-617
    176-671
    176-716
    176-761
    Dziadek Be (podobno jego imię to Brutalny Benek) nr więzienny: jest na “zwolnieniu warunkowym” (w latach 1990-1997 był przedstawiany jako “ułaskawiony” lub “łaska”)
    Babcia Be[1]
    Wujek Be
    Kuzyn Fuj albo Ooo
    Kuzyn Klaps-176[2]
    Kuzyn Intelekt albo Inteligent Be (nr. więzienny: I-176)
    Kuzyn Papuga Be (nr. więzienny: 176-567)[3]
    James Be (nr. więzienny: 00716)
    Betomas – najlepszy brat Be (nr. więzienny X)[4]
    Betka Be
    Kasia Be – jedyna uczciwa z rodziny Be. Marzy o zostaniu policjantką.[5]
    Bereksio – pies Braci Be
    Pirat Be – zwany też Piratem BB lub Banachem – postać występująca w kilku komiksach z lat 1982-1987
    Dzióbek (ptak Braci Be)
    Siostry Be: Bumbum, Główka, Bejbi[6]
    Olimpia – bardzo umięśniona (nr. więzienny O-176)[7]
    Grupy Braci Be rozmieszczonych we wszystkich krajach całego świata
    Kuzyn Artykuł 176 – Brat Be adwokat mieszkający w Paragrafowie z pozoru tylko uczciwy

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Bracia_Be

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +2 (ocen: 4 )
    • Cóż za potencjał intelektualny, proponuję zapisać się w odpowiednie miejsce.

      VA:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: +1 (ocen: 3 )

      andrzej, anatol
      22/02/2012 12:06

  28. No wypisz, wymaluj nasi WŁODARZE…
    “Pirat Be – zwany też Piratem BB lub Banachem” ….
    “Kuzyn Intelekt albo Inteligent Be (nr. więzienny: I-176)”- jakby stworzony do działań kulturalnych…
    “Dziadek Be (podobno jego imię to Brutalny Benek) nr więzienny: jest na “zwolnieniu warunkowym” (w latach 1990-1997 był przedstawiany jako “ułaskawiony” lub “łaska”)” -ten to chyba działa “na zapleczu” …

    - no ale się uśmiałam. Dzięki !!!

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +1 (ocen: 5 )

    Katarzyna
    22/02/2012 10:48

  29. Niestety Wysocki jako stary wyjadacz porozstawiał radnych po kątach. T. Sasin w żaden sposób nie mógł sobie dać rady – bał się Wysockiemu przerwać monolog. Na dodatek posiadał opinię prawnika, która mimo, że jednostronna to była nie do podważenia przez radnych, którzy nie mają wykształcenia prawniczego. Ja bym tylko zadał pytanie, kto przygotował tą opinię i czy aby nie za pieniądze Gminy. Bo jeśli gminny dyrektor za gminne pieniądze będzie wynajmował prawników przeciwko Radzie Gminy, by potem Rada za gminne pieniądze brała prawnika by zrobił opinię przeciwko temu dyrektorowi. Może nawet prawnika na etacie Gminy. Normalna gmina – he, he, normalna gmina.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: -1 (ocen: 3 )

    Tłuszczak
    23/02/2012 11:53

  30. normalna??
    chyba nie normalna.
    Jeśli takie zachowania dyr. są normatywne dla Burmistrza, to ja powiem tak: od osoby na stanowisku dyr. CKSiR oczekuję poprawnej kultury bycia i obycia. Ja wiem człowiek z gór, ale to nie usprawiedliwia, tu jest Mazowsze.

    Popraw się dyr. i uzupełnij braki

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +3 (ocen: 9 )

    do Tłuszczaka
    23/02/2012 16:06

    • Ludzie, a jak przez 8 lat był na stanowisko p.o. dyrektora niejaki P. O. To swoja osoba przedstawiał wzorowa kulturę bycia i obycia ? Wiecznie z czerwonym nochem, nie, nie z zimna na pewno :) Wszystko było OK ? Czy może teraz dyrektor ma odpowiednią wiedzę i umie z niej korzystać i byle radnemu po zawodówce. Nie pozwoli się ośmieszać to boli co ? I oby tak dalej !
      Założę się z każdym, o każdą kwotę i o wszystko, że gdyby Szydlika nie było w radzie. To współpraca na linii Rada – Burmistrz przebiegała, by całkowicie inaczej. Czytaj o niebo lepiej.

      VA:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: +3 (ocen: 15 )

      andrzej, anatol
      23/02/2012 18:30

  31. Andrzeju nie pochlebiaj tak Szydlikowi publicznie.
    Właśnie go połechtałeś pisząc: masz chłopie jaja.
    Ma to fakt, jest też przywódcą, na nasze nieszczęście – dobrym, bo radni idą za nim, a nie za burmistrzem.I I tu będzie problem jak ruszy po urząd.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +1 (ocen: 11 )

    Waldi
    23/02/2012 21:49

  32. “gdyby Szydlika nie było w radzie to współpraca na linii Rada – Burmistrz przebiegała, by całkowicie inaczej.”
    Zgadzam sie z Adamolem. Innego radnego by już dawno zastraszyli albo przekupili i mieli spokój a ten sie nie dał.
    Ludzie opozycja jest potrzebna bo patrzy na ręce władzy.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: 0 (ocen: 12 )

    Mariusz
    24/02/2012 19:01

  33. Przeglądam strony różnych stacji i gazet lokalnych. Wszędzie narzekanie na rządzących. Poziom komentarzy z reguły żenujący, w większości składający się z inwektyw. Patrząc na to można stwierdzić tylko jedno: taka władza jaki elektorat.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +5 (ocen: 7 )

    klik
    26/02/2012 21:50

  34. Dlaczego w części II filmu “wypikowano” imiona i nazwiska prezesa i członków zarządu SLLGO oraz redaktora Stacji Tłuszcz ? Występując w tych rolach przestają być osobami prywatnymi.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +4 (ocen: 8 )

    klik
    26/02/2012 22:38

    • Wielki Pan redaktor ST, to sam nie wie w jakiej osobie wystepuję: redaktor ST, Kastor, a może jest żoną. Kto to wie?

      VA:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: +2 (ocen: 10 )

      Wanda
      27/02/2012 18:11

      • Tak Panią to razi, że coś robimy więcej poza gazetą? Że nie tylko obserwujemy lokalne życie jako dziennikarze, ale też dajemy coś od siebie? Angażujemy się w różne inicjatywy i rozkręcamy kolejne… I robimy to wspólnie? Naprawdę to takie trudne do przełknięcia?

        Powiem Pani, że ja bardzo się cieszę, że tacy właśnie jesteśmy. Oczywiście, dla niektórych korzystniej by było, żebyśmy siedzieli cicho.

        Na to się jednak nie zanosi, a najbliższy czas pokaże, że będzie wręcz odwrotnie.

        Pozdrawiam :)

        Aleksandra Puławska

        VN:F [1.9.12_1141]
        Poparcie: 0 (ocen: 12 )
    • Nazwiska “wypikowano” ponieważ:

      - to, co pada pod adresem tych osób, może być pomówieniem

      - osoba wyliczająca niektóre imiona i nazwiska nie była upoważniona do rozpowszechniania danych osobowych

      Podobnie usunięto z nagrania Komisji Rewizyjnej nazwisko urzędniczki/właścicielki posesji przy ul. Zaściankowej.

      AP

      VN:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: -2 (ocen: 10 )
      • “osoba wyliczająca niektóre imiona i nazwiska nie była upoważniona do rozpowszechniania danych osobowych”
        Czy to oznacza, że przy podawaniu imion i nazwisk prezesów i członków zarządu stowarzyszeń trzeba mieć upoważnienie do rozpowszechniania danych osobowych ?

        VA:F [1.9.12_1141]
        Poparcie: +3 (ocen: 5 )

        klik
        01/03/2012 02:44

        • Nie wszystkie wymienione w nagraniu osoby pełnią wspomniane przez Pana/Panią funkcje. Być może też część nie wnioskowała o informację publiczną do tłuszczańskiego CKSiR korzystając z pełnionej funkcji, tylko jako osoby prywatne. Wtedy ich dane nie powinny być rozpowszechniane.

          “Prawo do informacji publicznej ma każdy. Nie trzeba uzasadniać w jakim celu chcemy uzyskać informację publiczną i nikt nie może uzależniać udzielenia nam informacji od podania przez nas tych powodów. “Każdy” to nie tylko tzw. osoba fizyczna, ale również osoba prawna, czyli np. firma, stowarzyszenie, klub sportowy”*.

          Warto tutaj dodać, że w tym konkretnym przypadku Stowarzyszenie “Kastor – Inicjatywa dla Rozwoju” NIGDY NIE wnioskowało o informację publiczną do CKSiR, wbrew temu co próbuje utrzymywać dyrektor H. Wysocki.

          Poza tym podałam dwie przyczyny usunięcia nazwisk, niewykluczone że w niektórych przypadkach zachodzą one na siebie.

          Pozdrawiam,
          AP

          * źródło: http://www.informacjapubliczna.org.pl/12,95,dostep_do_informacji_w_pytaniach_i_odpowiedziach.html

          VN:F [1.9.12_1141]
          Poparcie: 0 (ocen: 8 )
      • Podaje pani “Nazwiska “wypikowano””, ale nie pisze pani “nazwiska prezesa stowarzyszenia, członków zarządu “wypikowano”", natomiast w kolejnym zdaniu przekazuje pani tekst: “Podobnie usunięto z nagrania Komisji Rewizyjnej nazwisko urzędniczki/właścicielki posesji przy ul. Zaściankowej.” Nie podała pani “nazwisko właścicielki posesji”, tylko urzędniczki/właścicielki, choć nie ma takiego pojęcia jak “urzędnik/właściciel” i ta kobiecina nie nabywała tej działki jako urzędniczka tylko jako pani Iksińska, jakiekolwiek jest jej nazwisko. No tak, ale kto by się interesował przykryciem rowu przy posesji jakiejś pani Iksińskiej przy ulicy XYZ, no może jej sąsiedzi, ale przykrycie rowu przy posesji URZĘDNICZKI może zainteresować szerszy krąg osób.
        Nie podoba mi się taki sposób przedstawiania informacji, bo to źle świadczy o rzetelności dziennikarskiej i zwykłej ludzkiej przyzwoitości.
        Nie zdziwię się, jeżeli ten komentarz zostanie usunięty.

        VA:F [1.9.12_1141]
        Poparcie: +1 (ocen: 5 )

        klik
        02/03/2012 18:08

        • A dlaczego Pana/Pani komentarz miałby zostać usunięty?

          Przecież zawiera tylko zwykłą wymianę poglądów i argumentów. Proszę się aż tak nie autocenzurować.

          Co do ulicy Zaściankowej i “Kulturalnej dyskusji”:

          Chyba Pana/Panią rozczaruję, napisałam “nazwiska wypikowano” z bardzo prostego powodu: – ponieważ odpowiadałam bezpośrednio na komentarz, w którym wprost pojawiła się już informacja, o czyje nazwiska chodzi.

          Odnosząc się zaś do rzetelności dziennikarskiej – odnoszę wrażenie, że używa Pan/Pani tego pojęcia w niewłaściwym kontekście.

          Prawo prasowe jasno określa zasady działania dziennikarza:
          “[dziennikarz jest obowiązany] zachować szczególną staranność i rzetelność przy zbieraniu i wykorzystaniu materiałów prasowych, zwłaszcza sprawdzić zgodność z prawdą uzyskanych wiadomości lub podać ich źródło”.

          Przy pisaniu artykułu o ulicy Zaściankowej dochowałam wymaganej rzetelności, każda z zainteresowanych stron mogła się wypowiedzieć i przedstawić dowody popierające jej stanowisko.

          Owszem, zgadzam się – fakt, że wspomniana właścicielka jest jednocześnie urzędniczką, nadaje sprawie dodatkowego wymiaru, ale głównie w takim zakresie, na jaki sama się ona na to decyduje.

          Nie jest bowiem moją winą, że właścicielka/urzędniczka zrezygnowała z możliwości wypowiedzenia się i przedstawienia dowodów przemawiających jednoznacznie za wersją powstania rowu zaprezentowaną w gazecie i na komisji przez jej męża.

          Pozwolę sobie tutaj zauważyć, że również wytłumaczenie wiceburmistrza W. Banaszka nie spotkało się ze zrozumieniem Komisji Rewizyjnej kontrolującej sprawę tego rowu, o czym można posłuchać tutaj: http://stacja-tluszcz.pl/?p=5440

          Natomiast co do Pana/Pani stwierdzenia, że sposób przedstawiania informacji, jakoby źle świadczy o mojej (jak mniemam) “ludzkiej przyzwoitości”. Cóż. Ma Pan/Pani prawo do takiej opinii. Ja uważam inaczej.

          Bo czy gdybym nie poruszyła w ogóle tego tematu, przy jednoczesnej świadomości, jak ta sprawa wygląda, byłabym “bardziej przyzwoita?”. Albo gdybym w ogóle usunęła z internetu nagranie z komisji, która zajmowała się sprawą rowu – tak jak żądała od nas tego właścicielka? Czy byłabym w Pana/Pani oczach bardziej “rzetelna”, bardziej “przyzwoita”?

          Proszę wybaczyć – ale naprawdę nie sądzę.
          Chyba, że mamy inne poczucie “przyzwoitości”.

          Oczywiście w razie dalszych pytań, wątpliwości – proszę śmiało pisać, jestem do dyspozycji.

          Pozdrawiam,

          AP

          VN:F [1.9.12_1141]
          Poparcie: 0 (ocen: 8 )
          • “Odnosząc się zaś do rzetelności dziennikarskiej – odnoszę wrażenie, że używa Pan/Pani tego pojęcia w niewłaściwym kontekście.”
            To jest Pani zdanie i też ma Pani do tego prawo. Dla mnie rzetelna informacja to np. taka “Komisja Rewizyjna badała zgodność z prawem oraz celowość wydatkowania publicznych pieniędzy na przykrycie rowu przy jednej z posesji przy ulicy Zaściankowej.” I szczerze mówiąc guzik mnie obchodzi czy przy tej ulicy mieszka “Pan, Wójt, Pleban” urzędniczka magistratu, właściciel warzywniaka czy najbardziej anonimowy mieszkaniec Tłuszcza. Mnie w tym momencie interesuje tylko dlaczego wydatkowano te pieniądze na ten właśnie cel, a nie kto jest właścicielem danej posesji. Z Pani wypowiedzi można by domniemywać, że najważniejsze jest kto jest właścicielem posesji a nie czy słusznie i zgodnie z prawem wydatkowano publiczne pieniądze. Czy gdyby rów przykryto przy posesji konduktora np. linii Tłuszcz-Warszawa Wileńska to napisałaby Pani “konduktor/właściciel” ? Czy gdyby przykryto rów przy innej posesji przy ulicy Zaściankowej, to nie byłoby sprawy ? Sądzę, że nie. Sprawa dotyczyła wydatkowania publicznych pieniędzy na przykrycie rowu, a informacja kto jest właścicielem posesji, przy której leży rów, to rzecz, moim zdaniem, drugo- a nawet trzeciorzędna. To tylko moja opinia, do której jak Pani słusznie zauważyła mam prawo. Niewątpliwie, informacja o tym, kto jest właścicielem posesji dodaje sprawie pikanterii i może wpłynąć na wzrost zainteresowania sprawą, ale do samej sprawy nic nie wnosi. Co innego – wyjaśnienia właściciela, jeśli je przedstawi – te przy rozpatrywaniu sprawy mogą być istotne.

            VA:F [1.9.12_1141]
            Poparcie: 0 (ocen: 6 )

            klik
            03/03/2012 18:12

            • “Czy gdyby rów przykryto przy posesji konduktora np. linii Tłuszcz-Warszawa Wileńska to napisałaby Pani “konduktor/właściciel” ?

              Jeśli inwestycję przy jego prywatnej posesji finansowałaby jakaś spółka kolejowa – owszem, właśnie tak bym napisała.

              Pozdrawiam,
              AP

              VN:F [1.9.12_1141]
              Poparcie: 0 (ocen: 6 )
  35. Wrzaskliwy dyrektor, nieporadny przewodniczący komisji i nieprzygotowani radni. Ot i cały komentarz do nagrań. To przekrzykiwanie się ludzi “od kultury” – żenada.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +4 (ocen: 10 )

    klik
    27/02/2012 01:58

  36. Klasyczna wypowiedź pana Henryka Wysockiego pokazana w całej krasie. Zarzucenie adwersarzy potokiem słów (w większości nie związanych z tematem), przywoływanie cytatów i paragrafów kodeksu karnego, itp. Co ciekawe, to fakt, że ten pan pracuje w Tłuszczu. Wszystkim opowiada, że poproszono go o powrót w rodzinne strony i obecnie mieszka i pracuje w Warszawie (chyba że Tłuszcz jest którąś z dzielnic Warszawy). Jestem pewien, że cała ta dyskusja była przez niego nagrywana (jest znany z nagrywania i fotografowania wszystkiego, co może ewentualnie być wykorzystane przeciwko komukolwiek w przyszłości). Z powodu swojej działalności został wyrzucony z pracy w Siewierzu jak i w Mierzęcicach (gdzie też był osobą nie wiadomo jakiego pochodzenia). Do tej pory nie poznano się na nim jeszcze w Tłuszczu, ale myślę, że jest to tylko kwestia czasu. Im dłużej będzie zakorzeniony w tym mieście tym więcej będzie miał “haków” na wszystkich (zbieranie tzw. haków zabiera mu większość czasu służbowego i prywatnego). Zakończenie pracy skutkowało będzie wniesieniem pozwów sądowych przeciw wszystkim z którymi będzie miał choćby cień możliwości wygranej (tak rozstał się z pracą w Siewierzu i w Mierzęcicach). Radzę uważać na tego pana. A swoją drogą dziwię się przewodniczącmu komisji ż dopuszcza do sytuacji obrażania przez Wysockiego osób obecnych na sali. Z wyrazami współczucia dla osób które muszą obcować z panem dyrektorem. Andrzej.

    VA:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +3 (ocen: 3 )

    Andrzej
    09/03/2012 16:44

Dodaj komentarz