W urzędzie trwają prace nad wdrożeniem elektronicznego rejestru umów. Już wkrótce korzystając z internetu będziemy mogli się dowiedzieć, kto i za co otrzymuje publiczne pieniądze.
Pomysł wprowadzenia rejestru pojawił się dwa miesiące temu na nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej w Tłuszczu. Wtedy radni przedstawili swój projekt uchwały, którą zobowiązali burmistrza do prowadzenia elektronicznego rejestru umów. Uchwała nie spotkała się z entuzjazmem urzędników, jednak jak na sesji zaznaczył burmistrz Paweł Bednarczyk, chodziło tylko o to, żeby uchwały podejmowane przez radnych były zgodne z prawem. Po sesji burmistrz przesłał swoje zastrzeżenia do Wojewody Mazowieckiego, który w rozstrzygnięciu nadzorczym zakwestionował jeden z punktów uchwały (określający jakie informacje powinny być gromadzone w rejestrze). Wojewoda stwierdził, że w tym zakresie decyzja należy do burmistrza, który rejestr ma prowadzić. W konsekwencji uchwała podjęta przez radnych obowiązuje, ale burmistrza nie wiąże zakres informacji, które mają zostać upublicznione.
Jak idą prace nad uruchomieniem rejestru? – Rejestr umów zostanie wdrożony. Obecnie jesteśmy na etapie przygotowania zarządzenia w tej sprawie. Rejestrowane umowy będą aktualizowane raz w miesiącu – poinformował nas burmistrz Paweł Bednarczyk i dodał, że poza samym rejestrem zamieszczane będą skany wszystkich zawartych umów.
MP
Komentarze do artykułów: