Radni tną wydatki na nagrody, zgoda na sprzedaż działek w centrum miasta, budżet na 2014 uchwalony, czyli XXVII Sesja Rady Miejskiej – zobacz WIDEO

Zapraszamy do obejrzenia nagrania z sesji budżetowej, która odbyła się 17 listopada 2013 r. w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Tłuszczu. 

OPIS WYDARZEŃ

[0:00:00] – początek i porządek obrad
[0:04:22] – sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie miedzysesyjnym
[0:10:22] – Wójt Strachówki – podziękowania za poprawę przejezdności drogi Borucza – Jaźwie
[0:12:57] – przyjęcie protokołu z XXVI Sesji Rady Miejskiej w Tłuszczu (15 za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się)

GŁOSOWANIE UCHWAŁ

[0:13:15] – w sprawie zatwierdzenia do realizacji projektu na 2013-2014 rok pn. “Kompleksowe formy integracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym”- projekt pilotażowy Model Lokalnej Współpracy w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (15 za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się)
[0:15:21] – w sprawie przyjęcia zadania Gminy Wołomin w zakresie dowożenia osób niepełnosprawnych z terenu Gminy Wołomin (15 za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się)
[0:16:34] – w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2014 (15 za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się)
[0:17:38] – w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej w drodze przetargu położonej w obrębie 0001, Tłuszcz (15 za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się)
[0:18:55] – w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych w drodze przetargu w obrębie 0001,Tłuszcz (13 za, 1 przeciw, 1 wstrzymujących się)
[0:23:40] – w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Gminy Tłuszcz na rok 2013 (15 za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się)
[0:28:45] – w sprawie zmiany Uchwały Rady Miejskiej w Tłuszczu Nr XX.213.2012 z dnia 28 grudnia 2012 roku w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Tłuszcz na lata 2013-2023 (15 za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się)
[0:30:19] – uchwała budżetowa Gminy Tłuszcz na rok 2014 (14 za, 1 przeciw, 0 wstrzymujących się)
[1:25:27] – w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Tłuszcz na lata 2014-2023 (14 za, 1 przeciw, 0 wstrzymujących się)
[1:27:46] – w sprawie udzielenia dotacji dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Chrzęsnem (14 za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się)
[1:29:20] – w sprawie określenia trybu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania (15 za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się)
[1:35:20] – w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2013-2016 (15 za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się)
[1:36:21] – w sprawie nadania Statutu Centrum Kultury, Sportu i Rekreacji w Tłuszczu (15 za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się)
[1:38:24] – w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2014 rok (15 za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się)

PLANY PRACY KOMISJI NA 2014 ROK

[1:39:39] – plan pracy Komisji Rewizyjnej
[1:43:59] – plan pracy Komisji Budżetu i Inwestycji
[1:45:59] – plan pracy Komisji Ładu, Porządku i Ochrony Środowiska
[1:48:28] – plan pracy Komisji Kultury, Oświaty i Zdrowia
[1:50:39] – plan pracy Komisji Rolnictwa, Handlu i Usług

INTERPELACJE RADNYCH

[1:52:32] – Radny Wójcik – droga powiatowa w Chrzęsnem, Sesja Rady Powiatu, inwestycje Powiatu
[1:56:12] – Radny Wojtyra – pozew w sprawie drogi Kury – Chrzęsne, podziękowanie za inwestycje na drodze powiatowej

ZAPYTANIA I WOLNE WNIOSKI

[1:57:52] – Radny Sobczak – Przedszkole w Miąsem, remont łazienek w Szkole w Miąsem
[1:59:22] – Radny Szydlik – wystąpienie Wiceburmistrza z ostatniej sesji
[2:01:38] – Radny Sobczak – wystąpienie Burmistrza na sesji nadzwyczajnej w sprawie wynagrodzenia i działalności Burmistrza, odzyskiwanie VAT
[2:05:31] – Sołtys – dotacja dla OSP Chrzęsne
[2:07:08] – Sołtys – podziękowanie za drogę w Jaźwiu
[2:07:27] – Radny Sobczak – informacja o dopłatach w opłatach za śmieci
[2:08:26] – Radny Szydlik – realizacja uchwały w sprawie rejestru umów
[2:09:28] – Przewodniczący – życzenia świąteczne

//Łukasz

 

- Nagranie Urzędu Miejskiego z XXVII Sesji RM – tutaj

 

Reklama

Komentarze (9 )

  1. Chciałabym tu na forum podziękować panu Radnemu Robertowi Szydlikowi za tak wspaniała gwiazdkę ,którą nam sprawił na ostatniej sesji.Mianowicie pozbawił wszystkich uczciwie pracujących w urzędzie pracowników możliwości otrzymania podwyżki lub premii w 2014r.Panie Radny są ludzie w tym Urzędzie którzy naprawdę ciężko pracują,a Pana prywatna wojna polityczna z Burmistrzem nas nie obchodzi.Przypominam jeszcze Panu,że kwota na nagrody dla ścisłego kierownictwa urzędu której ujawnienia tak mocno się Pan domaga to 56 tyś.zł.,a nie 200 tys.zł.,którą Pan zabrał z wynagrodzeń.Życzę Panu Wesołych Świąt i wspaniałej gwiazdki.

    VN:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: -10 (ocen: 36 )

    marianna
    19/12/2013 10:56

    • Proszę wybaczyć, ale Pani chyba żyje w jakimś matrixie. Widzę, że niektórym w urzędzie to się w d*** poprzewracało. Pani ma pretensje do tego czy tamtego radnego, że ograniczył wydatki na premie, a nawet nie zająknie się że to wierchuszka urzędu zgarnęła nieporównywalnie więcej niż “naprawdę ciężko pracujący” urzędnik. Ile Pani tej premii dostała?! Ile premii dostał Burmistrz?!

      Przypominam Pani, że mamy kryzys. wiem, wiem… wy tam w urzędzie tego nie widzicie. Wam gotówka się zgadza. Ludzie tracą pracę, nie dostają podwyżek od lat a Pani tu wylewa swoje żale. Wie Pani co… zachowa je Pani dla siebie.

      Jak Pani tak źle, tak straszno to Pani przeniesie się z budżetówki na prawdziwy rynek pracy. Zobaczymy ile Pani dostanie premii i podwyżek w 2014 roku. Zobaczymy, o której będzie Pani w domu.

      I proszę was kochani… pamiętajmy że wynagrodzenie Burmistrza 10tys zł to brutto. To tylko 7,2 czy 7,3 tys zł na rękę. TYLKO!!!

      VN:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: +23 (ocen: 29 )

      Flucky
      19/12/2013 19:56

  2. Ja też chciałem podziękować Panu radnemu Szydlikowi i wszystkim, którzy głosowali za jego wnioskiem. Pora ukrócić to bizancjum w czasach kryzysu, szastają naszymi pieniędzmi na prawo i lewo, jakby to były ich własne, a gmina coraz bardziej zabiedzona. Jak porównuję ten wzrost wydatków na urząd i urzędników za czasów panowania obecnego włodarza, to żałuję, że kadencja trwa aż 4 lata. Na takie rządy, to nawet roku szkoda. A jeśli chodzi o pensje przypominam, że jest kryzys, płace w budżetówce są ZAMROŻONE OD KILKU LAT! A jak pracują powiedział wice – są tak niewydolni, że nie dochodzą nawet niepłaconych opłat śmieciowych! I za co te podwyżki i nagrody? Tutaj nawet milion można zabrać bez żadnej szkody dla jakości pracy.

    VN:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +13 (ocen: 31 )

    Andrzej
    19/12/2013 21:44

  3. Andrew… swoimi pieniędzmi by tak nie szastali. Zapewniam cie.

    Co do wydajności pracowników urzędów – chodzą na te różne kursy, szkolenia, a ja bym w ramach szkolenia oddał ich na dwa miesiące do dyspozycji korporacji, albo jeszcze lepiej… hipermarketu. Jakby zobaczyli, że w pracy to nie można się spóźnić, a mile widziane jest być na pół godzinki przed, pracuje się nie do 16 tylko do 18 albo 19 i nadgodzinek nikt nawet nie liczy (nie mówiąc o płaceniu), pracę zabiera się do domu to może by się zmienił ich stosunek do wykonywanego zawodu.

    Miałem “przyjemność” poznać pracę w budżetówce od środka. Proszę wybaczyć, ale połowa tzw. “urzędników” jest do wywalenia. Cały proces wygląda mniej więcej tak… jest pracownik co się obija (oficjalnie nazywa się to: “nie wyrabia się”). Zatrudnia się więc nowego do pomocy. Ten początkowo daje z siebie ile wlezie. Po czasie widzi, że tamten się obija, a on musi robić za niego. Żadnych profitów z tego nie ma. Co więc robi? zaczyna się obijać. Jest już dwóch, a znowu się nie wyrabiają. Jest konieczność zatrudnienia kolejnego. Nowy początkowo daje z siebie ile wlezie. Po czasie widzi… dalej już wiecie co jest. Zaklęty krąg.

    Dwa miesiące w korporacji/hipermarkecie, dwa wypowiedzenia umowy dla przykładu (dla największych obiboków) i zobaczycie jak praca paliłaby się w rękach.

    VN:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +19 (ocen: 23 )

    Flucky
    20/12/2013 09:18

    • Z tego powodu urzędnikom ciężko nawet znaleźć prace w normalnej firmie.
      Ponad 90% zmian pracodawcy pracownika urzędu to przejście z urzędu do urzędu.
      Niektórzy nawet nie podejmują prób zmian pracodawcy na prywatną instytucje, bo gdzie byłoby im lepiej z ich “doświadczeniem” ;P

      Owszem, co 4 lata trzeba się liczyć z możliwością zwolnienia – jak nowa władza chce zatrudnić “swoich” *, a opina publiczna nie przyjmuje do wiadomości że trzeba zatrudnić kolejnych (bo starzy się nie wyrabiają)

      *swoich – czyli zupełnie PRZYPADKOWE osoby które wygrywają konkurs w pełni zgodny z prawem ;)
      PRZYPADEK też sprawia że te osoby najlepiej spełniają wymagania konkursu, którego wytyczne nie są ABSOLUTNIE napisane na podstawie CV wygrywającego konkurs.

      VN:F [1.9.12_1141]
      Poparcie: +9 (ocen: 23 )

      Marek_K
      20/12/2013 14:00

  4. Czytając Pana wypowiedż panie Flucky jest mi bardzo przykro,że wrzucił Pan wszystkich pracowników samorządu do jednego kotła tzw.”nierobów”. Na pewno tak nie jest. Napisał Pan również,że pracował w samorządzie i wie jak to jest,a ja myślę ,że pracuje Pan w dalszym ciągu,ma ciepłą posadkę za dobre pieniądze. Co do Pana oceny naszej pracy dobre jest powiedzenie “każdy sądzi według siebie”. Wypowiada się Pan również na temat pracowników hipermarketu, korporacji mam nadzieje że nie popiera pan takiego wyzysku ,bo według mnie już dawno Nasze Państwo powinno zrobić z tym porządek.
    Kończąc chciałabym zaznaczyć,że nie popieram tak wysokich nagród dla ścisłego kierownictwa naszego Urzędu.

    VN:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: -3 (ocen: 21 )

    marianna
    20/12/2013 15:53

  5. Nieee… do jednego kotła “nierobów” wrzuciłem tylko połowę, a nie wszystkich (a i tak przymknąłem oko, bo raczej moja ocena powinna dotyczyć większości).

    Część nierobów jest natomiast nimi ponieważ taki mamy system. Brak nadzoru przełożonego, brak oceny pracy pracownika, nienależyte premiowanie. A wynika to z tego… że jak tu ocenić swojego znajomego, rodzinę, a i taki urzędniczy szef nie ma najzwyczajniej wiedzy jak to zrobić poprawnie? Dla Pani to abstrakcja, bo zapewne nigdy nie podlegała Pani prawdziwej ocenie przełożonego… prawdziwego przełożonego (takiego posiadającego wytyczne od swojego przełożonego, z tabelami i wykresami swojej efektywności)

    Nie jestem pracownikiem budżetówki. Nie lubię bezczynności zabijającej chęć bycia lepszym. Wolę trochę więcej od siebie wymagać, popracować i więcej zarobić. Zwyczajnie dokonałem oceny tego czego sam byłem świadkiem. Ja znam inne powiedzonko: “jesteśmy tacy jak widzą nas inni, a nie tacy jak się widzimy sami”. Dobre samopoczucie i samoocena swojej pracy nie wystarczą droga Pani.

    Pani przez to, że pracuje w budżetówce nie ma bladego pojęcia o kosztach działalności gospodarczej, o kosztach pracownika, o życiu i ciężkiej pracy tego “krwiopijcy” pracodawcy (swoją drogą ciekawe czemu ci co tak narzekają na pracodawców sami się nie wezmą za prowadzenie działalności). Właśnie dla tego, że Państwo pcha łapy tam gdzie nie powinno ci ludzie muszą pracować w takich warunkach w jakich pracują (mowa o supermarketach). Teraz podnosimy płacę minimalną. Pierwsze co zrobi właściciel hipermarketu to zwolni część pracowników, a reszta będzie musiała zaiwaniać za zwolnionych po godzinach. Pani natomiast zaprezentowała typowo urzędnicze podejście. Jest źle, trzeba uregulować i państwo powinno coś z tym zrobić de facto… zatrudnić do tego kolejnych odpowiednich urzędników. Aby ich utrzymać trzeba nałożyć kolejne obciążenia na przedsiębiorców, a dalej i na samych zwykłych pracowników.

    VN:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +16 (ocen: 26 )

    Flucky
    20/12/2013 17:05

  6. Ja mam prośbę do tych co się lepiej orientują w szukaniu. Znajdźcie i pokażcie linki jak podnosił Bednarczyk kwoty na pensje w tej kadencji. Czy dobrze pamiętam że było 2.100.000 na początku kadencji a teraz 2.500.000??? Znajdźcie kto umie i pokażcie bo wygląda na to że większość radnych sie boi i jak oglądałem tą sesję to widzę że Szydlik fortelem zabrał im te 200.000 zł i chwała mu za to.
    Marianna głupoty pisze. Bednarczyk co roku podnosi kasę na pensje a w firmach prywatnych ludzi zarabiają coraz mniej przez kryzys lub po części pazerność firm. Kolega pracował za 2400 podsuneli mu umowę zmieniająca na 1800. Podpisał a kto w firmie nie podpisał ten wyleciał. Na miejsce zwolnionych była kolejka chętnych i wszyscy wyższe wykształcenie.
    Wy w tym urzędzie i tak nie zarobicie czy Bednarczyk dostanie mniej czy więcej od rady bo każdą kasę podzielą na swoich a jak mają mniej to was będą straszyć.

    VN:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +6 (ocen: 12 )

    Marek
    22/12/2013 12:22

  7. Na jakiejś komisji albo sesji było w nagraniu że to chyba pierwsza taka uchwała w kraju. Radny nie pamiętam już który powiedział że tam gdzie są takie rejestry to jak burmistrz sam wprowadził a u nas rada zrobiła taką uchwałę. Brawo panowie. Widać kilku myśli o gminie a nie swojej kieszeni.

    VN:F [1.9.12_1141]
    Poparcie: +4 (ocen: 10 )

    Marek
    22/12/2013 12:25

Dodaj komentarz