Biuro Obsługi Interesanta, jakie powstało w Urzędzie Miejskim w Tłuszczu, ma za zadanie poinformować, pomóc i odpowiednio pokierować petenta.
Sprawy – np. złożenie wniosku, czy dostarczenie korespondencji będzie można załatwić na miejscu, nie szukając odpowiedniego numeru pokoju.
Na potrzeby pracy punktu opracowane zostały karty usług, które są dla zainteresowanych kartami informacyjnymi. Na karcie znajdują się m.in.: informacja o jednostce odpowiedzialnej za załatwienie danej sprawy, wymagane dokumenty, opłaty i termin załatwienia. Karty i wnioski będzie można pobrać ze strony BIP Tłuszcz lub bezpośrednio – w Biurze Obsługi Interesanta. Karta jest dla interesantów, zaś do właściwego wydziału trafia wypełniony wniosek. Oczywiście w bardziej skomplikowanych kwestiach petent będzie skierowany do właściwej komórki, by móc załatwić sprawę osobiście.
Wkład finansowy gminy potrzebny na zorganizowanie punktu był minimalny, gdyż aż 33 tys. zł – miasto pozyskało z Powiatowego Urzędu Pracy w Wołominie.
Do obsługi punktu Urząd Gminy zatrudnił nowego pracownika z orzeczeniem o niepełnosprawności. Jest to już trzecia osoba o takim statusie zatrudniona w Urzędzie Miejskim, przekraczamy w ten sposób 6% próg zatrudnienia osób niepełnosprawnych – tym samym gmina została zwolniona przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z opłaty na fundusz, która w zeszłym roku wyniosła ponad 36 tysięcy złotych.
Agnieszka Paź
Źródło: UM Tłuszcz
Komentarze do artykułów: